وقتی سخن از خودروهای سوپراسپرت و قدرتمند به میان آید، کمتر کسی به یاد رولزرویس فانتوم میافتد، هرچند به لطف پیشرانه 12 سیلندر، عملکرد فنی این خودرو از نمونههای سوپراسپرت کمتر نیست.
”با نصب ماژول کنترل، تغییر در پاشش سوخت و فشار بوست بالاتر، قدرت پیشرانه با 114 واحد افزایش روبرو شده است.“شرکت اسپوفک (Spofec) هم با درنظر گرفتن این موارد، به سراغ رولزرویس فانتوم رفته و پس از تغییرات فنی و ظاهری، آن را به یک سدان هیجانانگیز تبدیل کرده است.
در همان نخستین نگاه، رینگهای 24 اینچی غولپیکر SP3 جلب نظر میکند. این رینگها در همکاری میان اسپوفک و سازنده مشهور رینگ یعنی ووسن (Vossen) طراحی و با فناوری برش CNC تولید شده است. منافذ کوچک روی رینگها علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری، به ارسال جریان هوا به ترمزها یاری میرساند. اسپوفک از استحکام این رینگها تعریف کرده و آنها را برای نسخه بدنه-بلند فانتوم یعنی EWB نیز مناسب دانسته است.
این رینگها با تایرهای 295/30 و البته سیستم تعلیق بادی تطبیقپذیر همراه شده است، که قابلیت کاهش 40 میلیمتری ارتفاع را نیز ارائه میکند. با عبور سرعت از 140 کیلومتر برساعت، ارتفاع خودرو به حالت استاندارد بازمیگردد.
تغییرات ظاهری به نصب رینگها محدود نمانده، چراکه سپر جلو با طراحی متفاوت و پنل یکپارچه عقب با باله لبه صندوق نیز به این خودرو اضافه شده، که علاوه بر تغییر در طراحی، آیرودینامیک بدنه را نیز بهبود بخشیده است.
اما بشنوید از پیشرانه 6.75 لیتری 12 سیلندر رولزرویس که با نصب ماژول کنترل، تغییر در پاشش سوخت و فشار بوست بالاتر، قدرت پیشرانه با 114 واحد افزایش روبرو شده و به 685 اسببخار در دورشمار 5.400 رسیده است. شتاب صفر تا صد هم با 0.3 واحد کاهش نسبت به مدل استاندارد به 5 و 5.1 ثانیه برای نسخه عادی و بدنه بلند رسیده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com