• اسپوفک رولزرويس فانتوم
  • اسپوفک رولزرويس فانتوم
  • اسپوفک رولزرويس فانتوم
  • اسپوفک رولزرويس فانتوم
  • اسپوفک رولزرويس فانتوم
  • اسپوفک رولزرويس فانتوم
  • اسپوفک رولزرويس فانتوم
  • اسپوفک رولزرويس فانتوم

سدانی لوکس با ویژگی‌های هیجان‌انگیز

تغییرات اسپوفک برای رولزرویس فانتوم

24 خرداد 1402 10:42

وقتی سخن از خودروهای سوپراسپرت و قدرتمند به میان آید، کمتر کسی به یاد رولزرویس فانتوم می‌­افتد، هرچند به لطف پیشرانه 12 سیلندر، عملکرد فنی این خودرو از نمونه­‌های سوپراسپرت کمتر نیست.

با نصب ماژول کنترل، تغییر در پاشش سوخت و فشار بوست بالاتر، قدرت پیشرانه با 114 واحد افزایش روبرو شده است.شرکت اسپوفک (Spofec) هم با درنظر گرفتن این موارد، به سراغ رولزرویس فانتوم رفته و پس از تغییرات فنی و ظاهری، آن را به یک سدان هیجان­‌انگیز تبدیل کرده است.

در همان نخستین نگاه، رینگ‌های 24 اینچی غول‌پیکر SP3 جلب نظر می‌­کند. این رینگ‌ها در همکاری میان اسپوفک و سازنده مشهور رینگ یعنی ووسن (Vossen) طراحی و با فناوری برش CNC تولید شده است. منافذ کوچک روی رینگ‌ها علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری، به ارسال جریان هوا به ترمزها یاری می‌­رساند. اسپوفک از استحکام این رینگ‌ها تعریف کرده و آن‌ها را برای نسخه بدنه-بلند فانتوم یعنی EWB نیز مناسب دانسته است.

اسپوفک رولزرویس فانتوم

این رینگ‌ها با تایرهای 295/30 و البته سیستم تعلیق بادی تطبیق‌­پذیر همراه شده است، که قابلیت کاهش 40 میلیمتری ارتفاع را نیز ارائه می­‌کند. با عبور سرعت از 140 کیلومتر برساعت، ارتفاع خودرو به حالت استاندارد بازمی­‌گردد.

تغییرات ظاهری به نصب رینگ‌ها محدود نمانده، چراکه سپر جلو با طراحی متفاوت و پنل یکپارچه عقب با باله لبه صندوق نیز به این خودرو اضافه شده، که علاوه بر تغییر در طراحی، آیرودینامیک بدنه را نیز بهبود بخشیده است.

اسپوفک رولزرویس فانتوم

اما بشنوید از پیشرانه 6.75 لیتری 12 سیلندر رولزرویس که با نصب ماژول کنترل، تغییر در پاشش سوخت و فشار بوست بالاتر، قدرت پیشرانه با 114 واحد افزایش روبرو شده و به 685 اسب‌­بخار در دورشمار 5.400 رسیده است. شتاب صفر تا صد هم با 0.3 واحد کاهش نسبت به مدل استاندارد به 5 و 5.1 ثانیه برای نسخه عادی و بدنه ­بلند رسیده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران