• نيوبولت EV کانسپت
  • نيوبولت EV کانسپت
  • نيوبولت EV کانسپت
  • نيوبولت EV کانسپت
  • نيوبولت EV کانسپت
  • نيوبولت EV کانسپت
  • نيوبولت EV کانسپت

مجهز به فناوری شارژ سریع در 6 دقیقه

معرفی نیوبولت EV کانسپت

24 خرداد 1402 15:39

زمان لازم برای شارژ خودروهای برقی، یکی از مهمترین چالش‌هایی است که ذهن سازندگان این خودروها را به خود مشغول می­‌کند. در واقع کمترین زمان شارژ باتری هم نمی‌­تواند با زمان لازم برای سوخت‌گیری خودروی درون‌سوز، برابری کند.

شرکت نیوبولت (Nyobolt) باتری قابل شارژ در زمان شش دقیقه را در قالب یک خودروی کانسپت اسپرت به نمایش گذاشته است،اکنون یک شرکت اهل بریتانیا ادعا نموده که با دستیابی به یک فناوری پیشرفته، می‌­تواند باتری قابل شارژ در زمان شش دقیقه را ارائه نماید. شرکت نیوبولت (Nyobolt) این فناوری را در قالب یک خودروی کانسپت اسپرت به نمایش گذاشته است، که باتری به ظرفیت 35 کیلووات ساعت را به همراه دارد و با یک بار شارژ کامل می‌­تواند 250 کیلومتر بپیماید. هر چند وزن این خودرو اعلام نشده، ولی ظاهرا عددی بین 1 تا 1.5 تن است.

بدون اعلام ارقام دقیق، نیوبولت تخمین زده که باتری ساخت این شرکت با دو برابر زمان سریع‌ترین جریان موجود قابل شارژ خواهد بود. این شرکت ادعا نموده که حتی پس از 2 هزار مرتبه شارژ هم نشانه واضحی از افت عملکرد در این باتری مشاهده نشده است.

نیوبولت EV کانسپت

این عملکرد به ظرفیت خاصی محدود نمی‌شود و در باتری‌های بزرگتر هم قابل استفاده است، ضمن این‌که در آینده نزدیک و با تولید شارژرهای یک مگاوات، سرعت شارژ این باتری‌ها به مراتب افزایش می­‌یابد.

خودروی برقی که باتری نیوبولت را به همراه دارد، توسط جولیان تامسون شکل گرفته که طراحی نسل اول لوتوس الیزه را هم در کارنامه دارد. وی با ایده ساخت یک خودروی اسپرت سبک ولی با طول و عرض بزرگتر و ارتفاع کمتر نسبت به لوتوس پروژه را به نتیجه رسانده است.

نیوبولت EV کانسپت

شرکت طراحی و مهندسی کالوم (Callum) که در سال 2019 و توسط طراح سابق جگوار یعنی یان کالوم در بریتانیا تاسیس شده نیز در ساخت این خودرو همکاری داشته است.

مدیرعامل نیوبولت یعنی سای شیواردی (Sai Shivareddy)، اعلام نموده که به لطف فناوری این شرکت، نیاز به نصب مجموعه باتری بزرگ در خودروها از بین رفته است و با یک مجموعه کوچکتر قابل شارژ در شش دقیقه هم می­‌توان به قدرت بیشتر دست پیدا کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران