• نسخه خياباني پژو 9X8
  • نسخه خياباني پژو 9X8
  • نسخه خياباني پژو 9X8
  • نسخه خياباني پژو 9X8

شرط عجیب مدیرعامل برای ساخت خودروی سوپر اسپرت

آیا نسخه خیابانی پژو 9X8 تولید می‌شود؟

7 تیر 1402 14:05

پس از اعلام قوانین بخش هایپرکار از مسابقات لمان، ابهاماتی درباره مجوز ساخت نسخه جاده‌­ای از این خودروها پیش آمد. در همان زمان، شایعاتی مبنی بر احتمال ساخت نسخه جاده­‌ای پژو 9X8 هم مطرح شد، که ظاهرا در حال تبدیل به واقعیت است.

به نظر می‌­رسد که برخلاف سایر شرکت‌ها که ساخت نسخه جاده­‌ای از خودروهای لمان را ضروری نمی‌­دانند، پژو برای 9X8 برنامه‌­های خاصی درنظر دارد.

لیندا جکسون مدیرعامل پژو در گفتگو با نشریه تاپ گیر، امکان ساخت نسخه خیابانی از 9X8 را تایید نموده است، اما شرط لازم برای تحقق این امر را دریافت یک چک سفید امضا از سوی خریدار اعلام نموده است! وی با این اظهارنظر، به بودجه کلان موردنیاز برای ساخت چنین خودرویی اشاره داشته و در حقیقت، احتمال ساخت 9X8 را به نحوی رد کرده است.

نسخه خیابانی پژو 9X8

تصور مشاهده یک هایپرکار برقی با نشان پژو، برای بسیاری از علاقمندان جالب است، اما حقیقت این است که تاکنون هیچ درخواستی هم به خودروساز فرانسوی ارائه نشده.

تبدیل یک خودروی مسابقه‌­ای به نمونه قابل تردد در جاده‌­های عمومی، امری بسیار پرهزینه و مشکل است، اما می­تواند جایگاه و منزلتی که پژو در چند دهه گذشته آرزو داشته را به این شرکت تقدیم کند.

از خودروی موتور-وسط Quasar و اوکسیا با حداکثر سرعت 350 کیلومتر برساعت در دهه 80 میلادی گرفته تا پژو 904 مدل 2004 با پیشرانه 12 سیلندر یا اونیکس مدل 2012 با پیشرانه دیزل-برقی، تاکنون چند کانسپت جالب توسط پژو در طول سال‌های گذشته معرفی شده است، که البته هیچ‌کدام از مرحله نمایش فراتر نرفته‌­اند.

نسخه خیابانی پژو 9X8

با توجه به این موارد، به نظر نمی‌­رسد که شانس چندانی برای تولید نسخه جاده‌­ای پژو 9X8 وجود داشته باشد، همانطور که تویوتا هم تاکنون از تولید نسخه جاده‌­ای GR سوپر اسپرت بازمانده و به نظر می‌­رسد که امید زیادی برای تولید این خودرو با بیش از هزار اسب­‌بخار قدرت باقی نمانده است.

واقعیت این است که ورود به بازار خودروهای هایپرکار، برای شرکت‌های متوسط کار آسانی نیست، مخصوصا که برندهای پرمیوم از قبل در این بخش از بازار خودرو حضور دارند. استون مارتین والکایری را می­‌توان یک مثال بارز دانست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران