پس از اعلام قوانین بخش هایپرکار از مسابقات لمان، ابهاماتی درباره مجوز ساخت نسخه جادهای از این خودروها پیش آمد. در همان زمان، شایعاتی مبنی بر احتمال ساخت نسخه جادهای پژو 9X8 هم مطرح شد، که ظاهرا در حال تبدیل به واقعیت است.
به نظر میرسد که برخلاف سایر شرکتها که ساخت نسخه جادهای از خودروهای لمان را ضروری نمیدانند، پژو برای 9X8 برنامههای خاصی درنظر دارد.
لیندا جکسون مدیرعامل پژو در گفتگو با نشریه تاپ گیر، امکان ساخت نسخه خیابانی از 9X8 را تایید نموده است، اما شرط لازم برای تحقق این امر را دریافت یک چک سفید امضا از سوی خریدار اعلام نموده است! وی با این اظهارنظر، به بودجه کلان موردنیاز برای ساخت چنین خودرویی اشاره داشته و در حقیقت، احتمال ساخت 9X8 را به نحوی رد کرده است.
تصور مشاهده یک هایپرکار برقی با نشان پژو، برای بسیاری از علاقمندان جالب است، اما حقیقت این است که تاکنون هیچ درخواستی هم به خودروساز فرانسوی ارائه نشده.
تبدیل یک خودروی مسابقهای به نمونه قابل تردد در جادههای عمومی، امری بسیار پرهزینه و مشکل است، اما میتواند جایگاه و منزلتی که پژو در چند دهه گذشته آرزو داشته را به این شرکت تقدیم کند.
از خودروی موتور-وسط Quasar و اوکسیا با حداکثر سرعت 350 کیلومتر برساعت در دهه 80 میلادی گرفته تا پژو 904 مدل 2004 با پیشرانه 12 سیلندر یا اونیکس مدل 2012 با پیشرانه دیزل-برقی، تاکنون چند کانسپت جالب توسط پژو در طول سالهای گذشته معرفی شده است، که البته هیچکدام از مرحله نمایش فراتر نرفتهاند.
با توجه به این موارد، به نظر نمیرسد که شانس چندانی برای تولید نسخه جادهای پژو 9X8 وجود داشته باشد، همانطور که تویوتا هم تاکنون از تولید نسخه جادهای GR سوپر اسپرت بازمانده و به نظر میرسد که امید زیادی برای تولید این خودرو با بیش از هزار اسببخار قدرت باقی نمانده است.
واقعیت این است که ورود به بازار خودروهای هایپرکار، برای شرکتهای متوسط کار آسانی نیست، مخصوصا که برندهای پرمیوم از قبل در این بخش از بازار خودرو حضور دارند. استون مارتین والکایری را میتوان یک مثال بارز دانست.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com