• پورشه 911 سينگر 964

پروژه‌ای 700 اسب‌بخاری برپایه پورشه 934/5

معرفی سینگر 964

9 تیر 1402 18:11

جدیدترین پروژه شرکت تیونینگ سینگر، مربوط به پورشه 934/5 است. این خودروی مسابقه‌ای متعلق به دهه ۱۹۷۰ میلادی است و پروژه‌ای که براساس آن شکل گرفته، DLS Turbo (به معنای مطالعه نیرو و سبک‌سازی) نام دارد.

پورشه در دهه ۱۹۷۰، با خودروی ۹۱۱ توربو کد 934 و 935 در مسابقات فدراسیون اتومبیلرانی بود. در سال ۱۹۷۷، نسخه‌ای دو رگه از آن‌ها با نام 934/5 برای IMSA (انجمن بین‌المللی ورزش‌های موتوری) ساخته شد. این خودرو آنقدر قوی بود که IMSA بلافاصله استفاده از آن را ممنوع کرد. به همین خاطر پورشه به رقابت در مسابقات SCCA رفت و تقریبا در تمامی آن‌ها برنده شد. علاوه‌براین پورشه قهرمانی SCCA Trans Am را در سال ۱۹۷۷ دریافت کرد.

پورشه 911 سینگر 964

استایل ظاهری سینگر 964 مسابقه‌ای بسیار جسورانه است و بدنه فیبرکربنی جدیدی با گلگیرهای پهن، ورودی‌های بزرگ هوا در بخش عقب، کانال‌های duct و بال عقب بزرگ قابل تنظیم دارد. یک اسپلیتر عظیم نیز وجود دارد که سینگر از آن به عنوان نسخه ویژه پیست یاد می‌کند. طراحی این ۹۱۱ نارنجی رنگ، از بخش 935 مدل 934/5 الهام گرفته است.

سینگر برای مشتریانی که خودرویی کم تهاجم‌تر می‌خواهند، نسخه جاده‌ای را ارائه داده است که در عکس‌های پیش رو رنگ طلایی دارد. در این نسخه، بال عقب بزرگ حذف شده و به جای آن یک اسپویلر داک‌تیل (دم اردکی) کلاسیک دیده می‌شود. یک اسپلیتر آرام و معقول نیز در جلو تعبیه شده است.

علاوه بر این، سینگر برای مشتریانی که نمی‌توانند تصمیم بگیرند نیز چاره دارد. با اسپویلر دم اردکی می‌توان در طول هفته رانندگی کرد و برای آخر هفته، بال عقب قابل تنظیم بزرگ و اسپلیتر را جایگزین کرد.

پورشه 911 سینگر 964

سینگر به جزئیات توجه ویژه‌ای دارد تا حس دهه ۱۹۷۰ منتقل شود. عناصر روشن مشکی شده‌اند و به کاپوت کوتاه سبک ۹۳۰ نیز توجه ویژه‌ای شده است. بزرگ‌ترین چالش سینگر در این پروژه، اضافه کردن عناصر مربوط به 934/5 در دو پیکربندی قابل تعویض بود.

سخنگوی شرکت سینگر به خبرگزاری Motor1 گفته که توانایی تمرکز بر عملکرد پیست و یا رانندگی در جاده در زمان‌های مختلف، مطلوب بوده است. برای این کار، باید به بخش جلویی و عقب خودرو توجه شود، که قابل جداسازی و تعویض هستند. توسعه بال عقب بزرگ با ظاهر تهاجمی جلو و داک‌تیل عملکردی، یک چالش بوده، زیرا این بخش‌ها باید با سایر قسمت‌های خودرو منسجم باشند.

تمامی نسخه‌های سینگر 964، به پیشرانه شش سیلندر توئین توربو با حجم ۳.۸ لیتر تجهیز شده‌اند، که خنک‌کننده هوا به آب دارد. این مجموعه می‌تواند ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند و دور موتور آن به ۹۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

این شرکت سال گذشته قراردادی را با یکی از شرکت‌های تابع پورشه، برای ساخت موتور امضا کرد. اما این قرارداد ارتباطی به پیشرانه‌های‌ DLS ندارد. این پیشرانه‌ها هنوز در کارخانه سینگر واقع در بریتانیا و توسط Nicholson McLaren Engines ساخته می‌شوند.

پورشه 911 سینگر 964

نیروی تولید شده در این محصول، توسط گیربکس شش سرعته دستی، به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سیستم تعلیق به روز شده آن دمپرهای سفارشی دارد‌ و قدرت را کنترل می‌کند. ترمزهای سرامیکی، رینگ‌های ۱۹ اینچی جلو و ۲۰ اینچی عقب و تایرهای Pilot Sport Cup 2 R میشلن، سایر ویژگی‌های این خودرو هستند.

هر DLS توربو براساس مشخصات مالک ساخته شده است و هر نمونه آن می‌تواند با دیگری متفاوت باشد‌. بنابراین قیمت آن را نمی‌توان بیان کرد. سینگر این پروژه را در جشنواره سرعت گودوود ۲۰۲۳ و هفته اتومبیل مونته‌ری کالیفرنیا به نمایش خواهد گذاشت.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران