• فورد ماستنگ GT4
  • ماشين مسابقه فورد ماستنگ GT4

خودرویی مسابقه‌ای برپایه نسخه دارک هورس

معرفی فورد ماستنگ GT4

9 تیر 1402 18:38

فورد با معرفی ماستنگ GT4، خودرویی مسابقه‌­ای را معرفی نموده است، که یک پله پایین تر از ماستنگ GT3 قرار می­‌گیرد. همان‌طور که از نام این خودرو برمی‌آید، ماستنگ GT4 برای حضور در رده SRO GT4 شکل گرفته و بدنه آن توسط مولتی‌ماتیک (Multimatic) و پیشرانه هم توسط فورد پرفورمنس تولید شده است.

برای ساخت فورد ماستنگ GT4، نسخه دارک هورس از این خودروی کوپه به عنوان اساس کار انتخاب شده، اما بدنه آن برای مطابقت با قوانین، به هواکش‌های سپر جلو و کاپوت، باله عقب و چهار خروجی اگزوز مجهز شده است. این درحالی است که نسخه GT3 با فرم متفاوت کاپوت، گلگیرهای برآمده و خروجی اگزوز در کناره بدنه، چهره­ای متمایز با ماستنگ GT4 دارد.

ماشین مسابقه فورد ماستنگ GT4

فورد ماستنگ GT4 به پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری مجهز شده است، که نمونه تغییر یافته از موتور کایوتی به شمار می­‌آید. این خودرو از کمک­‌فنرهای مولتی ماتیک DSSV و گیربکس Holinger نیز بهره‌­مند شده است.

فورد در حال حاضر از اعلام اسامی مشتریان ماستنگ GT4 خودداری نموده است، ولی می­‌دانیم که این خودرو در مسابقات سال 2024 حاضر خواهد شد. این درحالی است که تیم آلمانی پروتون کامپتیشن (Proton Competition)، قصد دارد با ماستنگ GT3 در مسابقات قهرمانی استقامتی 2024 شامل رقابت 24 ساعته لمان، شرکت کند. مولتی‌ماتیک موتوراسپرتز نیز با دو دستگاه از این خودرو در مسابقات IMSA GTD Pro ایالات متحده شرکت خواهد کرد.

ماشین مسابقه فورد ماستنگ GT4

فورد قصد دارد در آینده نزدیک، دو نسخه مخصوص پیست از ماستنگ را معرفی کند. دارک هورس S که برای استفاده در رویدادهای پیست مسابقات در تعطیلات آخر هفته طراحی شده، در حقیقت نسخه ساده­‌سازی شده از ماستنگ دارک هورس است که با قوانین FIA مطابقت دارد. بنابراین مواردی شامل میله‌­های حفاظتی داخل کابین، قطع­‌کننده مدارهای الکترونیکی و سیستم اطفاء حریق برای این خودرو درنظر گرفته شده است.

اما خودروی دوم یعنی فورد ماستنگ دارک هورس R، یک قدم فراتر رفته و فناوری سلول سوخت، استحکامات بیشتر بدنه و رینگ‌های فورد پرفورمنس پارتز را به همراه دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران