• فورد برانکو آتش نشان
  • فورد برانکو آتش نشان
  • فورد برانکو آتش نشان

مامور در پارک ملی نیو مکزیکو

معرفی فورد برانکو آتش نشان

9 تیر 1402 19:00

نمونه‌­ای از فورد برانکو به خودروی آتش‌ نشانی تبدیل شده تا در پارک ملی Bandelier در ایالت نیو مکزیکو انجام وظیفه کند. البته این خودرو، امکاناتی بیش از نقوش قرمز روی بدنه را به همراه دارد.

همین ابتدا به این نکته اشاره کنیم، که فورد برانکو آتش نشان به عنوان بخشی از بودجه عام المنفعه Wild Fund  شکل گرفته است، که از برانکو به عنوان وسیله­‌ای برای خدمت‌رسانی استفاده می­‌کند.

فورد برانکو آتش نشان

فورد برای ساخت این خودرو به سراغ Darley رفته که در ساخت خودروهای امداد و نجات تخصص دارد. نمونه‌­ای از تریم Badlands که پکیج Sasquatch را به همراه داشته، به عنوان پایه و اساس کار انتخاب شده است. پکیج مذکور، کیت ارتفاع بدنه، تایرهای 35 اینچی، وینچ Warn، گارد جلوپنجره و قفل مرکزی رینگ‌ها را به برانکو اضافه می­‌کند.  بنابراین فورد برانکو آتش نشان می­‌تواند با اطمینان خاطر به نقاط مختلف این پارک جنگلی 133 میلیون متر مربعی دسترسی داشته باشد. بد نیست بدانید که در سال‌های 1977، 1996، 2000، 2011 و 2022، چند آتش سوزی در این پارک جنگلی یا مناطق اطراف آن اتفاق افتاده است.

فورد برانکو آتش نشان به مجموعه‌­ای از سامانه­‌های ارتباطی پیشرفته مجهز شده است، که رادیو با سطح دسترسی وسیع و ارتباط ماهواره‌ای را شامل می‌شود. علاوه بر این‌ها، یک پهپاد هم در محفظه بار قرار گرفته است، که تصاویر ثبت شده را به خودرو ارسال می­‌کند. به لطف این موارد، امکان کنترل آتش سوزی در نخستین دقایق فراهم خواهد شد.

فورد برانکو آتش نشان

فورد برانکو آتش نشان درحالی معرفی شده، که کانادا با یکی از بدترین آتش‌سوزی­‌های تاریخ خود درگیر شده است.

بنابر اعلام مرکز بین سازمانی آتش نشانی جنگل‌های کانادا (Canadian Interagency Forest Fire Center)، نزدیک به 3 هزار آتش سوزی از ابتدای سال تاکنون در این کشور به ثبت رسیده، که در مجموع نزدیک به 77 میلیارد متر مربع از اراضی این کشور را سوزانده است. 479 آتش‌سوزی از 28 ژوئن به این طرف شکل گرفته که نیمی از آن‌ها، اکنون از کنترل خارج شده است.

فورد در پاسخ به نشریه motor1.com درباره احتمال همکاری در اطفاء حریق کانادا، اعلام نموده که بودجه عام المنفعه Wild Fund تنها به ایالات متحده اختصاص دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران