• اثر هنري رنو توئينگو

نور و برق برای هاچ‌بک کوچولو

یک اثر هنری برمبنای رنو توئینگو

10 تیر 1402 14:10

رنو توئینگو که نخستین بار در سال 1993 میلادی معرفی شد، به عنوان یکی از خودروهای شهری محبوب شناخته می­‌شود. این خودروی 3.4 متری 800 کیلوگرمی، در وطن خود به مدت 15 سال تولید شد، درحالی‌که سایت رنو در کلمبیا تا سال 2013 به ساخت آن مشغول بود.

اکنون یک هنرمند به نام خانم سابیه مارکلیس (Sabine Marcelis)، یک نسخه منحصربه‌فرد از توئینگو را با ویژگی‌های خاص طراحی کرده است، تا نام این خودرو پس از سال‌ها دوباره مطرح شود.

اثر هنری رنو توئینگو

خانم مارکلیس که با دریافت جایزه ELLE DECO به عنوان طراح سال شناخته شده، ویژگی‌های مهم و اصلی توئینگو شامل چراغ‌های جلو و طراحی داخل ماژولار و جادار را دستخوش تغییر نکرده است. به یاد داریم که این سبک طراحی که در مدل اسپیس استفاده شد، در دهه 90 بسیار رادیکال و نوآورانه بود.

در این پروژه، خانم مارکلیس بر شفافیت، نور و ترکیب رنگ‌ها و متریال توجه داشته، که البته در نهایت به یک اثر هنری جالب تبدیل شده است.

خانم مارکلیس از طراحی مجدد یک خودروی مجبوب و نمادین به عنوان یک عمل پرچالش و البته فرصتی برای آفرینش یک اثر نوآورانه و به یادماندنی یاد کرده است.

اثر هنری رنو توئینگو

البته دغدغه امروز صنعت خودروسازی یعنی پیشرانه‌­های برقی هم از نظر طراح دور نمانده است، چراکه این کانسپت نیز به موتور برقی مجهز شده است. البته از مشخصات پیشرانه مذکور اطلاعی نداریم.

انتظار داریم که نسل جدید رنو 5 به همراه پیشرانه برقی، در آینده نزدیک معرفی شود. اگر نسخه اسپرت این خودروی کوچک و سبک با خروجی نیرومندتر نیز عرضه شود، می‌­تواند یکی از گزینه­‌های هیجان‌­انگیز بازار خودرو باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران