• تيونينگ مرسدس بنز SL منهارت
  • تيونينگ مرسدس بنز SL منهارت
  • تيونينگ مرسدس بنز SL منهارت

قوی‌تر از AMG SL63

تیونینگ مرسدس بنز SL توسط منهارت

11 تیر 1402 12:05

نسل هفتم مرسدس‌ بنز SL با مدل سال ۲۰۲۲ عرضه شد و اولین SLای است که تحت نام مرسدس AMG به بازار آمده است. بخش AMG عملکرد SL را بهبود داده است و SL63 قدرتمندترین نسخه آن محسوب می‌شود. اما اکنون شرکت تیونینگ منهارت، نسخه‌ای قوی‌تر از SL63 را تولید کرده است.

نام محصول منهارت SL700R Limited است، که بدنه آن به رنگ طلایی و مشکی معروف منهارت درآمده. درواقع بدنه خودرو مشکی بوده و نوارها و تزئینات طلایی روی آن دیده می‌شود.

تیونینگ مرسدس بنز SL منهارت

یکی از به روزرسانی‌های ظاهری آن، رینگ‌های ۲۲ اینچی با طراحی Y هستند که همانند بدنه خودرو، مشکی بوده و تزئینات طلایی دارند. تایرهای هانکوک Ventus S1 Evo2 در جلو 295/30 و عقب 335/25 هستند. ترمزهای خودرو بدون تغییر باقی مانده و حروف منهارت روی آن‌ها دیده می‌شود. البته این شرکت گفته که اگر مشتری بخواهد، ترمزها نیز ارتقا پیدا می‌کنند.

مهم‌ترین تغییر، زیر کاپوت خودرو نهفته است. موتور V8 توئین‌ توربو مرسدس AMG با حجم ۴ لیتر، اینترکولر جدید، فیلتر هوا پرفورمنس و بهبودهای نرم‌افزاری دریافت کرده است. با وجود این اصلاحات، خروجی خودرو به ۷۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۹۳۵ نیوتن‌متر گشتاور رسیده است. درحالی که حالت استاندارد آن ۵۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. منهارت اعلام کرده که گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک آن نیز اکنون دنده‌ها را سریع‌تر تعویض می‌کند.

تیونینگ مرسدس بنز SL منهارت

گفته می‌شود که ارتقا موتور توسط TUV (انجمن بازرسی فنی آلمان) تائید شده است. این بدان معناست که این کیت خودرو در سراسر اروپا قانونی محسوب می‌شود. یک ارتقا OPF نیز با لوله‌های جدید و مبدل‌های کاتالیستی ۶۰۰ سلولی وجود دارد، اما توسط انجمن تائید نشده است. بنابراین برای بازارهای صادراتی مناسب است. قرار است تنها ۱۰ دستگاه از نسخه اصلاح شده مرسدس بنز SL تولید شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران