• موتورسيکلت وسپا ديزني ميکي موس اديشن

ترکیب دو نماد فرهنگی

معرفی وسپا دیزنی میکی موس ادیشن

15 تیر 1402 12:06

همزمان با یکصدمین سالگرد تاسیس کمپانی دیزنی، وسپا تصمیم گرفته نسخه ویژه­‌ای از اسکوتر پریماورا را با لقب دیزنی میکی موس ادیشن (Disney Mickey Mouse Edition) عرضه نماید.

شاید در نگاه اول، هیچ نقطه اشتراکی میان موتورسیکلت وسپا و میکی موس وجود نداشته باشد، اما حقیقت این است که هردوی آن‌ها برای بیش از نیم قرن در نقش نماد فرهنگی ظاهر شده‌­اند.

این نسخه ویژه از وسپا پریماورا، با چهار رنگ مشکی، سفید، قرمز و زرد تزئین شده که در طول سال‌های متمادی، به شخصیت میکی موس جان بخشیده است. مثلا رنگ زرد رینگ‌ها به کفش‌های این شخصیت کارتونی اشاره دارد، درحالی‌که آینه­‌های جانبی مشکی، گوش‌های میکی موس را تداعی می‌­کند.

موتورسیکلت وسپا دیزنی میکی موس ادیشن

الگوی گرافیکی شخصیت میکی موس با خطوط سفید روی زمینه مشکی، روی بخش‌های جلو و عقب بدنه نقش بسته است، درحالی‌که امضای این شخصیت نیز با همین ترکیب رنگ دیده می­‌شود.

وسپا پریماورا در چند نسخه گوناگون تولید می‌­شود، که همگی با ظاهر خاطره‌انگیز، پیشرانه تک ­سیلندر هوا-خنک و گیربکس CVT عرضه می­‌شوند. این نسخه ویژه را می‌­توان به همراه پیشرانه 50، 125 و 150 سی­‌سی سفارش داد که از نظر فنی با هیچ تغییری مواجه نیستند.

میشل کولانینو، مدیر بازاریابی و فروش گروه پیاجیو، از وسپا و دیزنی به عنوان دو نماد بی­‌پایان یاد کرده است، که در نوآوری، سرگرمی‌سازی و فرهنگ تصویری، از ارزش‌های یکسان برخوردارند.

موتورسیکلت وسپا دیزنی میکی موس ادیشن

کلر تری، قائم مقام محصولات و بازی شرکت دیزنی هم از وسپا و میکی موس به عنوان دو نماد فرهنگی یاد کرده است، که اکنون در کنار یکدیگر، ترکیبی فوق‌العاده را پدید آورده­‌اند.

نسخه دیزنی میکی موس ادیشن از وسپا، از آگوست 2023 در ایالات متحده و کانادا به فروش می­‌رسد. نسخه­‌های 50 و 150 سی­‌سی به ترتیب با قیمت 4,699 و 6,049 دلار عرضه خواهد شد. کلاه ایمنی سازگار با این مدل نیز به مشتری تحویل می‌­شود.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : vespa.com

دیدگاه کاربران