• وويا ژويگوانگ PHEV
  • وويا ژويگوانگ PHEV
  • وويا ژويگوانگ PHEV
  • وويا ژويگوانگ PHEV
  • وويا ژويگوانگ PHEV

با شعاع حرکتی 1227 کیلومتر

معرفی وویا ژویگوانگ PHEV

28 شهریور 1402 11:20

برند وویا که توسط دانگ فنگ و با هدف ساخت خودروهای هیبرید و برقی تاسیس شده، در ماه ژوئن 2023 موفق به فروش 3.007 دستگاه خودرو شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 150 درصد افزایش نشان می‌­دهد.

وویا در سال 2022، یک سدان برقی با نام ژویگوانگ را معرفی کرد و اکنون قصد دارد نسخه پلاگین-هیبرید یا PHEV از آن را هم به فروش برساند.

طراحی وویا ژویگوانگ PHEV

طراحی بدنه نسخه PHEV نسبت به نسخه برقی وویا ژویگوانگ تغییری نداشته و همچنان با چراغ‌های باریک جلو و عقب، فرم عریض و کم ارتفاع بدنه، جزئیات کروم در نقاط مختلف و دستگیره مخفی‌شونده درها همراه است. مهمترین تفاوت را می‌­توان در نمای جلو پیدا کرد، چراکه به علت نصب پیشرانه درون‌سوز، یک جلوپنجره هم در این بخش قرار گرفته است.

ابعاد بدنه وویا ژویگوانگ PHEV در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.088، 1.97، 1.515 و 3 متر اعلام شده است.

کابین و امکانات وویا ژویگوانگ PHEV

فعلا، هیچ تصویری از فضای کابین وویا ژویگوانگ PHEV در اختیار رسانه­ها قرار نگرفته اما می­توان اطمینان داشت که در این مدل هم مثل نسخه برقی، با سه نمایشگر پشت آمپر، اطلاعات سرگرمی و سرنشین جلو مواجه باشیم. بنابر اعلام وویا، ردیف دوم صندلیهای این خودرو به گرمکن، تهویه، ماساژور و تنظیم برقی مجهز خواهد بود.

مشخصات فنی وویا ژویگوانگ PHEV

وویا ژویگوانگ PHEV براساس پلتفرم ESSA+SOA شکل گرفته است، که بنابر اعلام برند چینی، با هدف استفاده در زیرساخت خودروهای برقی، هیبرید و هیدروژن‌سوز طراحی شده است.

وویا ژویگوانگ PHEV به سامانه هیبرید شامل موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با 134 اسب­‌بخار قدرت و دو پیشرانه برقی با 175 و 215 اسب‌­بخار قدرت در محورهای جلو و عقب مجهز شده است. این‌ها در کنار مجموعه باتری 43 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی 262 کیلومتر در حالت کاملا برقی و 1227 کیلومتر در حالت ترکیبی را برای این خودرو فراهم می­‌کند. البته این اعداد برمبنای استاندارد چینی CLTC اعلام شده است.

توجه داشته باشید که نسخه برقی وویا ژویگوانگ را می‌­توان با یکی از دو پیشرانه برقی سفارش داد که شعاع حرکتی 580 یا 730 کیلومتر را فراهم می‌کند.

قیمت وویا ژویگوانگ PHEV

قیمت وویا ژویگوانگ PHEV فعلا اعلام نشده است، ولی نسخه برقی این خودرو با قیمت 44,300 تا 53 هزار دلار به فروش می‌­رسد.

وویا ژویگوانگ PHEV با هدف رقابت با نیو ET7، بی وای دی هان و IM L7، از اواخر همین ماه وارد بازار خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران