• تقويت آئودي R8 توسط VF Engineering
  • تقويت آئودي R8 توسط VF Engineering
  • تقويت آئودي R8 توسط VF Engineering
  • تقويت آئودي R8 توسط VF Engineering

افزایش قدرت تا 830 اسب‌بخار

تقویت آئودی R8 توسط VF Engineering

22 تیر 1402 20:17

در اواخر سال گذشته، آئودی از خاتمه تولید R8 در سال 2023 خبر داد و به مناسبت 16 سال تولید این کوپه اسپرت، نسخه ویژه­‌ای از آن را با نام R8 GT RWD و در تیراژ محدود 150 دستگاه با قیمت 249,900 دلار در ایالات متحده عرضه کرد.

اکنون فرصت دیگری پیش آمده تا علاقمندان آئودی R8 بتوانند نسخه دیفرانسیل-عقب و تقویت شده از این خودرو را خریداری کنند. برای دستیابی به این هدف، کافی است که نمونه‌­ای از R8 را در اختیار متخصصان شرکت VF Engineering قرار دهید.

این تیونر آمریکایی، مجموعه‌­ای را طراحی نموده که برای نصب در کنار پیشرانه 10 سیلندر آئودی R8 در هر سه نسخه استاندارد، RWS و پلاس مطابقت پیدا کرده است.

قلب تپنده این سامانه، سوپرشارژر Eaton TVS2300 با سامانه خنک‌کننده هوا-آب است، که با نصب در کنار پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر و استفاده از بنزین اکتان 91، خروجی را به 830 اسب­‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور افزایش می‌دهد.

تقویت آئودی R8 توسط VF Engineering

سوپرشارژر مورد استفاده توسط VF Engineering، ششمین نسل از این قطعه است، که با روتورهای چهارتایی طراحی شده. مخزن آب مستقل، مبدل­‌های گرما بدون اتصال به پیشرانه و افزایش بوست توربوشارژ در تمام دورها، از دیگر ویژگی‌های اعلام شده این قطعه توسط سازنده است.

تیونر آمریکایی همچنین درباره صحت عملکرد و کیفیت این مجموعه به خریداران اطمینان داده است.

متخصصان VF Engineering از تغییر ظاهر این خودرو هم غافل نمانده و مجموعه‌ای از قطعات را برای این خودرو ارائه می­‌کند. با پرداخت 3 هزار دلار نیز می‌توان رنگ سبز را برای بدنه این خودرو سفارش داد.

براساس اعلام VF Engineering، می­‌توان کیت افزایش قدرت به 800 اسب­‌بخار را با قیمت 31,995 دلار خریداری کرد. از این عبارت می‌­توان نتیجه‌­گیری نمود که مجموعه ارتقاء به 830 اسب­‌بخار با قیمت بیشتری عرضه شود.

با نزدیک شدن به پایان تولید آئودی R8، یافتن نمونه‌­های صفرکیلومتر آن دشوارتر می­‌شود، اما می­‌توان R8 AWD مدل 2020 را با قیمت 150 هزار دلار خریداری کرد، که علی‌رغم قابلیت‌های هیجان­‌انگیز از مدل 2023 به مراتب ارزان‌تر است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران