در اواخر سال گذشته، آئودی از خاتمه تولید R8 در سال 2023 خبر داد و به مناسبت 16 سال تولید این کوپه اسپرت، نسخه ویژهای از آن را با نام R8 GT RWD و در تیراژ محدود 150 دستگاه با قیمت 249,900 دلار در ایالات متحده عرضه کرد.
اکنون فرصت دیگری پیش آمده تا علاقمندان آئودی R8 بتوانند نسخه دیفرانسیل-عقب و تقویت شده از این خودرو را خریداری کنند. برای دستیابی به این هدف، کافی است که نمونهای از R8 را در اختیار متخصصان شرکت VF Engineering قرار دهید.
این تیونر آمریکایی، مجموعهای را طراحی نموده که برای نصب در کنار پیشرانه 10 سیلندر آئودی R8 در هر سه نسخه استاندارد، RWS و پلاس مطابقت پیدا کرده است.
قلب تپنده این سامانه، سوپرشارژر Eaton TVS2300 با سامانه خنککننده هوا-آب است، که با نصب در کنار پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر و استفاده از بنزین اکتان 91، خروجی را به 830 اسببخار قدرت و 850 نیوتنمتر گشتاور افزایش میدهد.
سوپرشارژر مورد استفاده توسط VF Engineering، ششمین نسل از این قطعه است، که با روتورهای چهارتایی طراحی شده. مخزن آب مستقل، مبدلهای گرما بدون اتصال به پیشرانه و افزایش بوست توربوشارژ در تمام دورها، از دیگر ویژگیهای اعلام شده این قطعه توسط سازنده است.
تیونر آمریکایی همچنین درباره صحت عملکرد و کیفیت این مجموعه به خریداران اطمینان داده است.
متخصصان VF Engineering از تغییر ظاهر این خودرو هم غافل نمانده و مجموعهای از قطعات را برای این خودرو ارائه میکند. با پرداخت 3 هزار دلار نیز میتوان رنگ سبز را برای بدنه این خودرو سفارش داد.
براساس اعلام VF Engineering، میتوان کیت افزایش قدرت به 800 اسببخار را با قیمت 31,995 دلار خریداری کرد. از این عبارت میتوان نتیجهگیری نمود که مجموعه ارتقاء به 830 اسببخار با قیمت بیشتری عرضه شود.
با نزدیک شدن به پایان تولید آئودی R8، یافتن نمونههای صفرکیلومتر آن دشوارتر میشود، اما میتوان R8 AWD مدل 2020 را با قیمت 150 هزار دلار خریداری کرد، که علیرغم قابلیتهای هیجانانگیز از مدل 2023 به مراتب ارزانتر است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com