• لوکسژن URX نئو
  • لوکسژن URX نئو
  • لوکسژن URX نئو
  • لوکسژن URX نئو
  • لوکسژن URX نئو
  • لوکسژن URX نئو
  • لوکسژن URX نئو
  • لوکسژن URX نئو
  • لوکسژن URX نئو
  • لوکسژن URX نئو
  • لوکسژن URX نئو

تلاش برای بازگشت

معرفی لوکسژن URX نئو

3 مرداد 1402 12:00

شرکت لوکسژن (Luxgen Motor Co) در سال 2009 و در کشور تایوان آغاز به کار کرد.

این شرکت توانست به واسطه طراحی و کیفیت قابل قبول محصولات خود، به بازار کشورهای عمان، روسیه، چین و آمریکای جنوبی هم وارد شود. در سال‌های 2011 و 2018، محصولات این شرکت در تایوان، بالاترین رتبه رضایت مشتریان موسسه J.D. Power را به دست آوردند.

پس از ثبت آمار فروش 60,315 دستگاه در بازار چین در سال 2015، فروش لوکسژن به سرعت افت کرد تا جایی که در سال 2020 مجبور به خروج از چین شد. از آن زمان تاکنون، لوکسژن در تیراژ بسیار محدود و فقط در وطن خود به فروش می­‌رسد.

لوکسژن در حال حاضر فقط دو مدل شامل U6 و URX را تولید می‌­کند. لوکسژن U6 که در سال 2013 معرفی شده و در 2017 مورد بروزرسانی قرار گرفته، در تیراژ 60 دستگاهی در ایران هم به فروش رسیده است.

طراحی لوکسژن URX نئو

اما لوکسژن به نسخه بروزرسانی شده از این محصول یعنی URX امید بسته تا به کمک آن، مجددا به حیات بازگردد. اکنون URX Neo با مدل 2023 و بازنگری در نمای جلو و طراحی چراغ‌های عقب، معرفی شده است.

لوکسژن URX نئو

ابعاد بدنه لوکسژن URX نئو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.725، 1.826، 1.765 و 2.72 متر اعلام شده است.

چهار رنگ خاکستری STAR، آبی TASTE، سفید DELICATE و طلایی BRIGHT برای این خودرو قابل سفارش است، که البته این آخری، بیشتر به صورتی شباهت دارد.

کابین و امکانات لوکسژن URX نئو

کابین لوکسژن URX نئو هم به مواردی شامل نمایشگر لمسی 12 اینچی با فرم عمودی و رابط کاربری Think+ 5.0 و همچنین نمایشگر مجازی HUD با واقعیت افزوده مجهز شده است، اما طراحی آن مخصوصا در بخش میانی، کاملا قدیمی به نظر می‌­رسد.

لوکسژن URX نئو

از مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی لوکسژن URX Neo می­‌توان به دوربین 360 درجه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با سردکن و گرمکن، سقف پانوراما، حافظه سه حالته و تنظیم گودی کمر برای صندلی راننده، تهویه مجزا بین ردیف اول و دوم، سامانه هشدار برخورد با تغییر خط  (LCA)، هشدار خروج از خط، 6 کیسه هوا، رادار نقطه کور (BSD)، سامانه حفظ خودرو بین خطوط  (LKA)، دستیار حرکت در ترافیک (TJA)، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، نوربالا خودکار، هشدار برخورد از جلو، بازشوی برقی صندوق عقب با حسگر پایی و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

مشخصات فنی لوکسژن URX نئو

لوکسژن URX نئو از نظر فنی تغییری نداشته و همچنان به پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژ با 204 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که خروجی را به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین انتقال می‌دهد. حداکثر گشتاور این پیشرانه در بین دورشمار 2 تا 4 هزار در دسترس قرار می­‌گیرد.

لوکسژن URX نئو

مصرف سوخت ترکیبی لوکسژن URX نئو در دو نسخه 5 و 7 نفره به ترتیب 8.3 و 8.4 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. وزن این خودرو در نسخه 7 نفره به 1630 کیلوگرم می‌رسد.

قیمت لوکسژن URX نئو

لوکسژن URX نئو در چهار تریم با قیمت 20,100 تا 21,780 دلار به فروش می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران