• نيکولز کارز N1A
  • نيکولز کارز N1A
  • نيکولز کارز N1A
  • نيکولز کارز N1A

سبک‌تر از مزدا میاتا

معرفی نیکولز کارز N1A

6 مرداد 1402 19:07

آقای استیو نیکولز (Steve Nichols) به عنوان یکی از طراحان مشهور صنعت خودرو که طراحی خودروهایی همچون مک‌لارن MP4/3 و MP4/4 و محصولاتی از فراری و جگوار را در کارنامه خود دارد، یک شرکت خودروسازی به نام نیکولز کارز (Nichols Cars) را تاسیس کرده است. وی نخستین کسی است که از فیبرکربن در طراحی خودروهای فرمول یک استفاده کرده است.

نخستین محصول این شرکت یعنی N1A، با الهام از نخستین محصول مک‌لارن یعنی M1A شکل گرفته که در دهه 60 میلادی و به عنوان نمونه آزمایشی برای حضور در مسابقات Group 7، معرفی شد.

نیکولز کارز N1A

هرچند نیکولز کارز N1A با تاثیر از مک‌لارن کلاسیک طراحی شده است، اما عرض و فاصله محوری بیشتری را به نمایش می­‌گذارد. همچون مدل قدیمی، آینه­‌های جانبی روی گلگیرها نصب شده است. رینگ‌های 19 و 20 اینچی در محورهای جلو و عقب نیز با تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2 ساخت میشلن همراه شده است.

نیکولز کارز N1A براساس شاسی از جنس فیبرکربن و آلومینیوم شکل گرفته و سیستم تعلیق آن به صورت مستقل در جلو و عقب با دوبل جناغی و آنتی رول بار، طراحی شده است.

نیکولز کارز با انتخاب پیشرانه هشت سیلندر LS3، تغییراتی شامل دریچه گاز برقی، پیستون و شاتون­‌های سفارشی و همچنین آستر فولادی سیلندر را اعمال نموده تا خروجی این پیشرانه 7 لیتری به 650 اسب‌­بخار قدرت برسد.

نیکولز کارز N1A

پیشرانه مذکور که به صورت دست­‌ساز در تاسیسات LPE مونتاژ می­‌شود، از طریق گیربکس شش سرعته دستی ساخت Graziano به چرخ‌ها متصل می­‌شود. البته شرکت سازنده از نصب گیربکس‌های دیگر ساخت همین برند برای N1A خبر داده است.

وزن خالص نیکولز کارز N1A برابر با 900 کیلوگرم اعلام شده است، یعنی 10 درصد کمتر از نسل جدید مزدا میاتا که نسبت وزن به قدرت این خودرو را به تقریبا 700 اسب­‌بخار بر هر تن می­‌رساند.

کنترل کشش به صورت استاندارد و ترمز ABS و فرمان برقی به سفارش مشتری در نیکولز کارز N1A نصب خواهد شد.

کابین این خودروی دو نفره هم با حداکثر تمرکز بر نیازهای راننده و البته فراهم نمودن لذت رانندگی طراحی شده است.

نیکولز کارز N1A

از قیمت نیکولز کارز N1A اطلاعی نداریم، ولی با توجه به مشخصات فنی، تیراژ محدود یکصد دستگاهی و همچنین امکانات وسیع سفارشی­‌سازی، می­‌توان انتظار داشت که رقمی بسیار بالا برای این خودرو تعیین شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران