• بي واي دي سانگ L
  • بي واي دي سانگ L
  • بي واي دي سانگ L
  • بي واي دي سانگ L
  • بي واي دي سانگ L

کراس اور فست بک

معرفی بی وای دی سانگ L

1 شهریور 1402 19:41

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، تصاویری از محصول جدید بی وای دی به نام سانگ L را منتشر کرده است. این خودرو عضوی از سری Dynasty است، که هرکدام با نام یکی از سلسله‌­های امپراتوری چین نامگذاری می­‌شود.

طراحی بی وای دی سانگ L

رسانه­‌های چینی از این خودرو با عنوان «کراس‌اور فست­‌بک» یاد می­‌کنند که البته تازگی دارد. پنجره‌­های بدون قاب، رنگ مشکی بر ستون A، دستگیره مخفی شونده درها، سقف پانوراما و باله عقب فعال از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو به شمار می­‌آید.

ابعاد بدنه بی وای دی سانگ L در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.84، 1.95، 1.56 و 2.93 متر اعلام شده، که به جزء ارتفاع، در تمامی جهات از تسلا مدل Y بزرگتر است. این خودروی 2385 کیلوگرمی بر رینگ‌های 19 یا 20 اینچی استوار می­‌شود.

بی وای دی سانگ L

مشخصات فنی بی وای دی سانگ L

سانگ L براساس نسل سوم پلتفرم برقی بی وای دی شکل گرفته و از باتری LFP ساخت زیرمجموعه این شرکت یعنی FinDreams بهره­‌مند شده است. سیستم تعلیق بی وای دی سانگ L هم از نوع DiSus خواهد بود.

بی وای دی سانگ L در نسخه دیفرانسیل-عقب به یک موتور با 308 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده است، درحالی‌که در نسخه AWD، پیشرانه­‌ای با 201 اسب‌بخار قدرت هم به محور جلو اضافه می­‌شود تا مجموع خروجی به 510 اسب‌بخار افزایش یابد. حداکثر سرعت این خودرو هم 201 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

بی وای دی سانگ L

قیمت بی وای دی سانگ L

بی وای دی سانگ L با هدف رقابت با تسلا مدل Y وارد عرصه خواهد شد، خودرویی که با قیمت پایه 32,200 دلار در چین به فروش می‌­رسد. براساس گمانه­‌زنی رسانه­‌های چینی، بی وای دی سانگ L با قیمت پایه 27,600 دلار در سه ماهه چهارم 2023 وارد بازار خواهد شد. رقبای این شاسی‌بلند، خودروهایی مانند تسلا مدل Y، لیپ C11 و آیتو M5 هستند.

در نهایت بد نیست به این نکته اشاره کنیم، که بی وای دی در طول 7 ماه نخست سال جاری، بیش از 1.5 میلیون دستگاه خودروی NEV یا نیوانرژی (شامل انواع هیبرید و برقی) را به فروش رسانده و امیدوار است بتواند به هدف‌گذاری فروش 3 الی 3.6 میلیون دستگاه در سال جاری دست پیدا کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران