• لي اتو L9 پرو EREV

کاهش 6.5 درصدی قیمت

معرفی لی اتو L9 پرو EREV

15 مرداد 1402 15:21

یک سال پس از معرفی لی اتو L9 مکس، اکنون تریم دیگری از این خودرو با نام لی اتو L9 پرو رونمایی شده است. خودروساز چینی سعی کرده با کاهش تعداد حسگرها و استفاده از تراشه­‌های ارزان‌تر، قیمت این مدل را کاهش دهد که البته موفق هم شده چراکه لی اتو L9 پرو اکنون با قیمت 429,800 یوان (تقریبا 59,860 دلار) به فروش می­‌رسد.

لی اتو (Li Auto) به عنوان یکی از نخستین تولیدکنندگان خودروی برقی در چین، توانسته در هفت ماه نخست سال 2023، 173 هزار دستگاه خودرو در چین به فروش برساند.

طراحی لی اتو L9 پرو EREV

ابعاد بدنه لی اتو L9 پرو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.218، 1.998، 1.8 و 3.105 متر اعلام شده است.

از آنجا که نسخه پرو با هدف کاهش قیمت عرضه شده، طبیعی است که از نظر ظاهری هم بدون تغییر باقیمانده و همچنان مواردی شامل چراغ‌های نواری جلو و عقب و دستگیره مخفی شونده درها را به همراه دارد.

کابین و امکانات لی اتو L9 پرو EREV

کابین لی اتو L9 پرو به صورت شش نفره چیدمان شده است و دو نمایشگر 15.7 اینچی روی داشبورد آن دیده می­‌شود.

لی اتو L9 پرو EREV

یک نمایشگر کوچک و صفحه نمایش مجازی روی شیشه (هداپ)، جایگزین صفحه پشت آمپر شده است، درحالی‌که سرنشینان عقب نیز به نمایشگر سقفی 15.7 اینچی دسترسی دارند.

هرچند لی اتو L9 پرو به سیستم تعلیق بادی مشابه با سایر نسخه­‌ها مجهز شده، اما در بخش سامانه خودران با کاهش تعداد حسگرها، حذف حسگر لیدار، کاهش تعداد دوربین‌های 8 مگاپیکسل از شش به یک عدد و حذف چراغ‌های LED، ساده­‌سازی را تجربه نموده و از تراشه ارزان‌­تری بهره می‌برد.

البته به لطف یک دوربین 8 مگاپیکسل، 9 دوربین 2 مگاپیکسل، یک رادار موج-میلیمتری و 12 رادار فراصوت، لی اتو L9 پرو همچنان به قابلیت رانندگی خودران مجهز است، هرچند که قابلیت‌های کمتری دارد. مثلا سامانه دستیار رانندگی AD Pro را فقط می­‌توان در بزرگراه مورد استفاده قرار داد.

لی اتو L9 پرو EREV

مشخصات فنی لی اتو L9 پرو EREV

لی اتو L9 پرو EREV به دو موتور برقی با مجموع خروجی 449 اسب­‌بخار قدرت و 620 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که شتاب صفر تا صد 5.3 ثانیه‌­ای را برای این خودرو فراهم خواهد کرد. البته یک پیشرانه 1.5 لیتری درون‌سوز هم در زیر کاپوت نصب شده است، که در نقش ژنراتور عمل می­‌کند.

مجموعه باتری به ظرفیت اسمی 44.5 کیلووات ساعت (ظرفیت حقیقی 39.2 کیلووات ساعت) برای این خودرو نصب شده است، که شعاع حرکتی 215 کیلومتر (برمبنای CLTC) را در حالت برقی فراهم می­‌کند. شعاع حرکتی در حالت هیبرید به 1.315 کیلومتر افزایش می‌­یابد.

قیمت لی اتو L9 پرو EREV

اما به دلیل همین تغییرات، قیمت لی اتو L9 پرو با 6.5 درصد کاهش نسبت به نسخه مکس روبرو شده و به 59,860 دلار رسیده است.

بنابر گزارش رسانه­‌های چینی، ساکنین شهرهای بزرگ تمایل بیشتری به استفاده از سامانه­‌های پیچیده خودران نشان می­‌دهند درحالی‌که در سایر شهرها، تقاضای کمتری به این ویژگی وجود دارد. بنابراین می‌­توان انتظار داشت که لی اتو L9 پرو بتواند نظر طیف دیگری از مشتریان را جلب نماید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران