• جيلي گلکسي E8
  • جيلي گلکسي E8
  • جيلي گلکسي E8
  • جيلي گلکسي E8
  • جيلي گلکسي E8
  • جيلي گلکسي E8

مجهز به سامانه چهار چرخ محرک

معرفی جیلی گلکسی E8

5 آذر 1402 10:57

پس از تاسیس برند گلکسی توسط جیلی در ابتدای سال جاری، دو محصول به اسامی L7 و L6 با پیشرانه هیبرید عرضه شد. حالا نوبت به سومین و البته گران‌ترین عضو سری گلکسی یعنی E8 رسیده، که براساس مفهومی گلکسی لایت شکل گرفته و حالا در نمایشگاه گوانگژو 2023 رونمایی شده است.

طراحی جیلی گلکسی E8

این خودروی فست­‌بک با چراغ‌های باریک و منحنی جلو، فرم‌های هندسی داخل سپر جلو، چراغ‌های خوشامدگویی جلوپنجره و چراغ یکپارچه عقب، کانسپت گلکسی لایت را به یاد می­‌آورد، هرچند از برخی ویژگی‌های آن بی‌بهره مانده است. این فرم خمیده با دستگیره‌­های مخفی‌شونده و درهای بدون قاب، طرحی قابل قبول و شبیه به اعضای سری یونی با ضریب 0.199 درگ را پدید آورده است.

برخلاف دو محصول دیگر سری گلکسی، E8 براساس پلتفرم SEA گروه جیلی شکل گرفته است، که زیرساخت برخی محصولات برندهای زیکر و پول‌استار را نیز تشکیل داده است.

ابعاد بدنه جیلی گلکسی E8 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.01، 1.92، 1.465 و 2.925 متر اعلام شده، که از نظر ابعاد به آئودی A6، اکسید استرا ES و مرسدس بنز E کلاس نزدیک است.

کابین و امکانات جیلی گلکسی E8

برخلاف بدنه، طراحی فضای داخلی جیلی گلکسی E8 را می­‌توان پیشرو و جسورانه دانست. داشبورد خودرو به شکل یک سطح طراحی شده، که علاوه بر خروجی نواری تهویه، یک نمایشگر سرتاسری 45 اینچی با وضوح 8K و روکش ضدتابش را روی خود جای داده است. خریدار گلکسی E8 می‌تواند فرمان خودرو را به صورت مستطیل-شکل یا عادی سفارش دهد.

جیلی گلکسی E8 به صورت استاندارد به سامانه تشخیص چهره، نمایشگر مجازی روی شیشه جلو و بلندگوهای متحرک در داشبورد، مجهز شده است.

مشخصات فنی جیلی گلکسی E8

تریم پایه جیلی گلکسی E8 با ساختار 400 ولتی، به یک موتور برقی روی محور عقب مجهز شده است، که 272 اسب­‌بخار قدرت تولید می­‌کند. این پیشرانه در همراهی با مجموعه باتری 62 یا 76 کیلووات ساعت، برد حرکتی 550 یا 665 کیلومتر (بر مبنای CLTC) را فراهم می­‌کند.

اما نسخه کامل جیلی گلکسی E8 به دو موتور برقی با 224 و 421 اسب‌بخار قدرت روی محورهای جلو و عقب مجهز شده است، که در مجموع 665 اسب­‌بخار قدرت در اختیار این خودرو قرار می­‌دهد. این خودروی چهار چرخ محرک با مجموعه باتری 76 کیلووات ساعت، می­‌تواند ظرف 3.49 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد و 665 کیلومتر مسافت (بر مبنای CLTC) را طی کند.

برنامه تولید جیلی گلکسی E8

فروش جیلی گلکسی E8 در چین قبل از پایان سال 2023 آغاز خواهد شد، هرچند فعلا از قیمت این خودرو اطلاعی نداریم. جیلی فعلا در مورد احتمال صدور این محصول به سایر کشورها سکوت کرده است.

با توجه به ماهیت اقتصادی جیلی گلکسی E8، می‌­توان انتظار داشت که قیمت پایه آن در حدود 200 هزار یوان (27,600 دلار) تعیین شود، که تقریبا با خودرویی همچون بی وای دی هان EV برابری می­‌کند. از دیگر رقبای این خودرو می­‌توان به نتا S، گک آیون هایپر GT و لیپ موتور C01 اشاره کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران