نسل دوم پژو 508 در دو فرم لیفتبک و استیشنواگن به بازار جهانی وارد شده است، اما استقبال مشتریان چینی، پژو را به فکر ارائه نسخه سدان از این خودرو انداخته تا نسخه سدان و بدنهبلند را با نام 508L در این کشور به فروش برساند.
البته به علت افزایش رقبا، پژو 508L وضعیت مناسبی در بازار ندارد، چراکه در شش ماه نخست امسال، تنها 2.144 دستگاه از این خودرو در چین به فروش رسیده است. با این وجود، پژو 508L همچنان قصد بازنشستگی ندارد و به همین دلیل، پس از نسخههای لیفتبک و استیشن واگن مورد بروزرسانی قرار گرفته است.
پژو 508L در نمای جلو با سپر جدید، جلوپنجره بدون حاشیه، چیدمان ماتریسی چراغهای جلو و دیلایتها به فرم پنجه شیر، به سایر محصولات فعلی این برند شباهت دارد. در نمای عقب نیز با چراغهای پیوسته با زمینه تیره مواجه هستیم.
ابعاد بدنه پژو 508L در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.87، 1.855، 1.455 و 2.848 متر اعلام شده است، که روی رینگهای 17 یا 18 اینچی استوار میشود. در مقایسه با نسخه لیفتبک، طول و فاصله بین محورها افزایش یافته ولی عرض و ارتفاع کاهش داشته است. حجم محفظه بار پژو 508L هم 513 لیتر اعلام شده، که 26 واحد بیشتر از همتای لیفتبک است.
در فضای کابین پژو 508L با تحولات اساسی مواجه نیستیم و فقط علاوه بر بروزرسانی رابط کاربری سیستم اطلاعات سرگرمی، شارژر بیسیم هم اضافه شده است.
تجهیزات رفاهی پژو 508L در تریمهای گوناگون، مواردی همچون سقف پانوراما، سامانه دید در شب، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقپذیر، ترمز خودکار و دستیار حفظ حرکت بین خطوط را شامل میشود.
با حذف پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژر و همچنین موتور 1.6 پلاگین-هیبرید، اکنون پژو 508L را فقط میتوان با پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ با 211 اسببخار قدرت و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک خریداری کرد. البته در بازارهای خارج از چین، پیشرانههای هیبرید یا دیزل هم عرضه خواهد شد.
پژو 508L با قیمت 22,600 تا 28,700 دلار در چین به فروش میرسد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : kolesa.ru