• نمايشگاه قطعات خودرو تهران 1402

گزارش تصویری از هجدهمین دوره

نمایشگاه قطعات خودرو تهران 1402

25 مرداد 1402 16:04

هجدهمین نمایشگاه بین‌ المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران از روز یکشنبه مورخ 22 مردادماه آغاز شد و پس از چهار روز میزبانی از عموم بازدیدکنندگان، در روز چهارشنبه مورخ 25 مردادماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران به پایان رسید.

این نمایشگاه در سال جاری، توسط شرکت بازرگانی بین‌المللی ایدرو و با حمایت انجمن قطعه‌سازان، در مساحتی حدود 80 هزار متر مربع و با حضور بیش از 700 شرکت از 15 کشور مختلف از جمله چین، ترکیه، هند و… و بیش از یک هزار تولید کننده داخلی، برگزار گردید.

نمایشگاه قطعات خودرو 1402

در هجدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران، شرکت‌هایی از تولیدکنندگان صنفی، بازرگانان، ماشین آلات و تجهیزات قطعه‌سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو، لوازم و تزئینات خودرو، تعمیر و نگهداری و محصولات پاک‌کننده خودرو حضور داشتند.

قابل توجه است که در تازه‌ترین دوره از برگزاری این نمایشگاه 80 شرکت‌ دانش‌بنیان و دانشگاه‌های صنعتی از نقاط مختلف کشور، در راستای ایجاد زمینه‌های ارتباط دانشگاه و صنعت حضور دارند. هلدینگ‌های بین‌المللی تولید و تامین قطعات و لوازم خودرو از کشورهای مختلف نیز با حضور خود امکان ایجاد زمینه انتقال دانش، تکنولوژی و توسعه فناوری‌های حوزه تولید قطعات را ایجاد و تسهیل می‌کنند؛ این موضوع هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو را در مقایسه با سال‌های قبل متمایز کرده است.

کیانوش پورمجیب؛ مدیرعامل جدید ایساکو

آقای کیانوش پورمجیب، مدیرعامل جدید ایساکو، در حاشیه نمایشگاه بین المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو 1402، تصریح کرد: بیش از یک سال است که حتی یک خودروی ناقص در گروه صنعتی ایران خودرو تولید نشده است. وی از عزم گروه صنعتی ایران خودرو به منظور تحقق پنج استاندارد جدید در محصولات تا پایان سال جاری خبر داد و تاکید کرد: گروه صنعتی ایران خودرو هم‌سو با منافع کشور و به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان، محصولات قدیمی را با تولید و ارایه محصولات جدید از رده خارج خواهد کرد.

محمدمهدی برادران؛ معاون صنایع عمومی وزارت صمت

آقای محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، نیز در حاشیه هجدهمین دوره از نمایشگاه قطعات خودرو تهران 1402 با اشاره به افزایش کیفیت قطعات و لوازم یدکی خودرو تولید داخل گفـت: ما هم نظارت‌ها را در تولید و هم در عرضه و ضمانت ادامه می‌دهیم تا به نوعی رضایت عمومی مردم حاصل شود و مطمئن شویم که هیچ کالای تقلبی و کالای قاچاق در سطح بازار عرضه نمی‌شود.

استاندارد‌های که با همکاری سازمان ملی استاندارد بعد از 10 سال به‌روزرسانی شد. برادران گفت: سابق بر این، اصلا عمده کالا‌های ما ضمانت کالایی نداشت هم اکنون حداقل ضمانت کالاها 9 ماه است و رضایت مندی مشتریان در مقایسه با سال‌های قبل هم افزایش داشته است. 

معاون وزیر صمت با بیان اینکه هر کالایی یک شناسه رهگیری دارد و این شناسه مختص آن کالاست افزود: مردم در این صورت از اصل بودن کالای خریداری شده مطمئن می‌شوند. خریدار وقتی شناسه محصول را وارد می‌کند از مشخصات آن معطل می‌شود. همچنین صورت حساب الکترونیکی که فروشندگان مجاز در هنگام خرید چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی عرضه می‌کنند، این اطمینان خاطر را به مشتری از لحاظ اصل بودن کالا می‌هد. معاون وزیر صمت افزود: خریداران از طریق کد رهگیری می‌توانند از سامانه‌ای که خرید می‌کنند ضمانتنامه دریافت کنند و این شناسه فروش، تبدیل به شناسنه ضمانت کالا شود که این باعث رشد این صنعت شده همچنین موجب شده تا خریداران کالا‌های دست دوم و با آلیاژ پایین را از نو تشخیص دهند. 

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو

برادران با بیان اینکه این نمایشگاه، در مقایسه با سال گذشته رشد کمی و کیفی مناسبی داشته است افزود: در این نمایشگاه هزار و ۵۰ شرکت کننده حضور دارند که از این تعداد ۴۹۶ شرکت خارجی هستند و ۱۵ شرکت دانش بنیان هم حضور دارد. معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: تعدادی از تولید کنندگانی که قبلا در قالب تولیدکنندگان غیر رسمی تولید می‌کردند با همیاری اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات یدکی خودرو به تولید کنندگان اصلی پیوستند. برادران افزود: این نمایشگاه تلاش می‌کنند بازار را به سمت شفافیت و به سمت افزایش تولید کیفی سوقد دهد و باعث عمق بخشی به تولید داخل شود.

شرکت شفق دانا

شرکت شفق دانا به عنوان یکی از شرکت‌های تامین کننده OEM و افترمارکت قطعات تزئینی خودرو در نمایشگاه قطعات تهران، از دو آینه جدید برای خودروهای ریرا و شاهین رونمایی کرد.

از مشخصه‌های آینه جانبی ریرا می‌توان به قابلیت نصب دوربین 360 درجه، آلارم نقطه کور، قابلیت نصب جام الکتروکرومیک، قابلیت نصب موتور تنظیم جام حافظه دار، موتور برقی اتود فلد، موتور برقی تنظیم جام آینه، سنسور دما، راهنما و گرمکن اشاره کرد.

همچنین آینه جدید خودرو شاهین نیز امکاناتی همچون موتور برقی اتو فلد، موتور برقی تنظیم جام آینه، سنسور دما، راهنما و گرمکن را دارا است. این شرکت پیشتر از آینه داخلی الکتروکرومیک خود، که قابلیت نصب بر روی تمامی خودروها را دارد، رونمایی کرده بود. این آینه قابلیت‌هایی از قبیل تغییر وضعیت شب و روز به صورت خودکار، ارتقا ایمنی با کاهش تابش خیره‌کننده نور، سنسور دریافت نور از خودروهای عقب و کنترل بازتاب بر اساس شدت نور، مجهز به سنسور نور محیط و دکمه روشن و خاموش به صورت دستی را دارد.

شرکت شفق دانا از سال 1363 فعالیت خود را در حوزه تولید قطعات پلیمری مورد نیاز صنعت خودرو آغاز کرده و اکنون یکی از اصلی‌ترین تامین کنندگان قطعات تزئنی و پلیمری خودروسازان داخلی به حساب می‌آید. این شرکت در هجدهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو 1402 در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران، در غرفه 21 میزبان بازدیدکنندگان بود.

دیدگاه کاربران