• اشکودا سوپرب سدان 2024
  • اشکودا سوپرب سدان 2024
  • اشکودا سوپرب سدان 2024
  • اشکودا سوپرب سدان 2024
  • اشکودا سوپرب سدان 2024

نماینده آخرین سدان‌ها در بازار اروپا

انتشار اولین تصاویر از اشکودا سوپرب 2024

18 شهریور 1402 17:20

مدل‌های اپل/واکسهال اینسیگنیا، فورد موندئو و فولکس واگن آرتئون، از بین رفته‌اند. در واقع استفاده از سدان‌های سایز متوسط در اروپا رو به کاهش است. مزدا ۶ کمی کشیده‌تر بوده و پاسات نیز تنها با بدنه استیشن‌واگن در نسل جدید ارائه شده است. البته بهتر است بدانید که شرکت اشکودا هنوز این کلاس خودرویی را زنده نگه داشته و نسل دیگری از مدل سوپرب را ارائه داده است. رقیب مستقیم آن پژو ۵۰۸ فیس‌لیفت محسوب می‌شود.

سوپرب، از نظر فرم بدنه، یک لیفت‌بک محسوب می‌شود تا یک سدان سنتی. طرفداران این برند، نسل دوم‌ سوپرب را به یاد دارند که هم به صورت هاچ‌بک و هم سدان معرفی شد و سیستم Twindoor دارد.

اشکودا سوپرب سدان 2024

مدل جدید، نسل چهارم محسوب می‌شود و ابعاد کمی بزرگ‌تر شده و اکنون از ۴۳ میلی‌متر به ۴۹۱۲ میلی‌متر رسیده است. ارتفاع نیز ۱۲ میلی‌متر افزایش داشته و برابر  ۱۴۸۱ میلی‌متر است. عرض و فاصله محوری همچنان ثابت بوده و به ترتیب برابر ۱۸۳۴ و ۲۸۴۱ میلی‌متر است.

فضای سر در بخش جلو ۱۱ میلی‌متر و در بخش عقب ۶ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. ضمنا فضای بار نیز ۲۰ لیتر بیش‌تر شده و به ۶۴۵ لیتر رسیده است. تغییراتی در بخش آیرودینامیک پیش آمده که ضریب درگ را به عدد ۰.۲۴ رسانده است.

اشکودا سوپرب سدان 2024

اشکودا فضای داخلی سوپرب جدید را نمایش نداده است. اما باید تشابهاتی با سوپرب کمبی داشته باشد. این کابین شامل نمایشگر ۱۳ اینچی مرکزی و ۱۰ اینچی صفحه کیلومتر است. سه صفحه چرخشی در آن وجود دارد‌. هدآپ دیسپلی نیز گزینه‌ای اختیاری است.

نسخه جدید سوپرب، با تریم‌های Essence و Selection عرضه می‌شود. بنابراین تریم‌های قدیمی Ambition و Style از بین می‌روند. معرفی رسمی اشکودا سوپرب، برای ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران