• مرسدس AMG GT کانسپت اي پرفورمنس
  • مرسدس AMG GT کانسپت اي پرفورمنس
  • مرسدس AMG GT کانسپت اي پرفورمنس
  • مرسدس AMG GT کانسپت اي پرفورمنس

کانسپتی پلاگین هیبرید با 800 اسب‌بخار قدرت

معرفی مرسدس AMG GT ای پرفورمنس

20 شهریور 1402 15:21

مرسدس بنز با دست پر به نمایشگاه IAA 2023 مونیخ آمده است و مدل‌هایی قابل توجه شامل CLA کانسپت، E کلاس Estate، نمونه اولیه از G کلاس برقی و البته E کلاس آل­ترین را به معرض نمایش گذاشته است.

اما برای برخی مخاطبان، مرسدس AMG GT ای پرفورمنس می­‌تواند جالب‌­ترین خودروی حاضر در این رویداد باشد. سه هفته پس از معرفی نسخه­‌های 55 و 63 از نسل دوم AMG GT، اکنون عضو سوم و البته پرچمدار این سری هم رونمایی شده است.

فرم بدنه مرسدس AMG GT ای پرفورمنس نسبت به دو تریم استاندارد، تفاوت چندانی ندارد و فقط می‌­توان به زمینه تیره چراغ‌ها و البته وجود درگاه شارژ در سپر عقب اشاره کرد.

مرسدس AMG GT کانسپت ای پرفورمنس

بله درست دیده‌­اید! مرسدس AMG GT ای پرفورمنس یک خودروی پلاگین-هیبرید است که علاوه بر پیشرانه هشت سیلندر در زیر کاپوت، یک موتور برقی هم در محور عقب خود دارد، تا مجموع خروجی بیش از 800 اسب­‌بخار را به راننده تقدیم کند. این عدد را مقایسه کنید با نسخه GT63 که 577 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد.

رقم گشتاور مرسدس AMG GT ای پرفورمنس هنوز اعلام نشده است، ولی می‌توان اطمینان داشت که به مراتب از عدد 800 نیوتن‌متر مربوط به AMG GT63 بیشتر باشد. خروجی پیشرانه نسخه چهار در AMG GT ای پرفورمنس هم 831 اسب­‌بخار قدرت و 1400 نیوتن‌متر اعلام شده است، که ممکن است در نسخه کوپه هم تکرار شود.

مرسدس AMG GT کانسپت ای پرفورمنس

به لطف تغییر هویت نسل دوم AMG GT به یک خودروی 2+2 نفره، فضای کافی برای نصب ملحقات سامانه پلاگین-هیبرید وجود دارد، اما این‌که لوازم مذکور تا چه مقدار به وزن 1970 کیلوگرمی AMG GT اضافه کرده، فعلا مشخص نیست.

انتظار داریم که مرسدس AMG GT ای پرفورمنس در سال 2024 وارد خط تولید شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران