در میان عموم مردم، مرسدس بنز G کلاس به عنوان یک خودروی آفرودر شناخته میشود، اما مرسدس یک محصول به مراتب نیرومندتر به نام یونیماگ را هم از 75 سال پیش تاکنون تولید میکند. این خودرو ابتدا در سال 1948 و توسط شرکتBoehringer معرفی شد، اما پس از سه سال به زیر چتر مرسدس بنز منتقل شد.
این وانت غولپیکر به لطف انعطافپذیری بالا، برای استفاده در کاربریهای گوناگون آمادگی دارد. برای نمایش قابلیتهای این خودرو، شش دستگاه مرسدس یونیماگ به رویداد FIREmobil اعزام شده است. نسخههای تک و دو کابین این خودروی بزرگ که براساس اتاق U5023 شکل گرفته، به لباس آتشنشانی درآمده درحالیکه اتاق کوچکتر و سبکتر U530 هم برای ساخت آمبولانس مورد استفاده قرار گرفته است.
لازم بهذکر است که یونیماگ در بیش از 10 نسخه گوناگون با کد اتاق از U219 تا U5023، تولید میشود که در موارد مختلف به کار گرفته میشوند.
هرچند صنعت خودروسازی تقریبا از پیشرانههای دیزل عبور کرده است، اما انواع یونیماگ همچنان به پیشرانه دیزل 5.1 لیتری OM 934 یا 7.7 لیتری OM 936 مجهز میشوند، که در نیرومندترین حالت، 354 اسببخار قدرت و 1380 نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند.
برخلاف مرسدس بنز G کلاس که توسط مگنا اشتایر در اتریش ساخته میشود، تولید یونیماگ در تاسیسات Wörth am Rhein در آلمان انجام میشود. نمایشگاه FIREmobil در فاصله 14 تا 16 سپتامبر برگزار میشود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com