• براساس يافته‌­هاي گزارش نماينده موسسه جي.دي. پاور در چين، ميزان ايرادات خودروهاي صفر کيلومتر ساخت اين کشور در سال 2023 با کاهش جزئي روبرو شده است.

به گزارش جی.دی. پاور

افزایش کیفیت تولید خودروهای چینی در سال 2023

25 شهریور 1402 11:09

موسسه جی.دی. پاور از 24 سال پیش تاکنون، میزان ایرادات خودروهای صفر کیلومتر در مدت 2 تا 6 ماه پس از تحویل را پایش می­‌کند. در این پژوهش، نتایج برحسب واحد 100ppm بیان می­‌شود که به معنای تعداد بروز ایراد در هر صد دستگاه خودرو است. این پژوهش براساس نظرات 34.648 نفر از مالکان 230 مدل از 48 برند در فاصله بین ژوئن 2022 تا مارس 2023 در 81 شهر بزرگ چین، جمع‌آوری شده است.

براساس یافته‌­های گزارش نماینده موسسه جی.دی. پاور در چین، میزان ایرادات خودروهای صفر کیلومتر ساخت این کشور در سال 2023 با کاهش جزئی روبرو شده است. میانگین ایراد در خودروهای چینی از 213 اشکال در هر صد خودرو به 204 رسیده که نسبت به سال 2022، 9 واحد کاهش نشان می­‌دهد.

مشکلات مربوط به طراحی در خودروهای چینی، امسال 13 واحد کاهش یافته ضمن ­این‌که براساس نتایج این پژوهش، میزان متوسط ایرادات در خودروهای پلاگین-هیبرید و بنزین‌سوز به ترتیب 194 و 205 اعلام شده است، که از کیفیت بالاتر خودروهای PHEV برای سومین سال پیاپی خبر می­‌دهد. البته این برتری بیشتر به قطعات بدنه و کابین ارتباط دارد، درحالی‌که در موارد فنی شامل هوشمندی، تجربه رانندگی و قوای محرکه، تفاوت چندانی میان این خودروها وجود ندارد. نکته جالب دیگر این‌که تقریبا 80 درصد از 20 مشکل اصلی خودروهای چینی، بین نمونه­‌های درونسوز و نیو انرژی یا NEV (هیبرید یا برقی) مشترک است.

کیفیت تولید خودروهای چینی سال 2023

در میان برندهای پریمیوم پورشه، لکسوس و کادیلاک کمترین مشکلات را داشتند. در بین برندهایی با تیراژ تولید بالا نیز، گک هوندا با 186 ایراد در هر صد خودرو، برای چهارمین سال متوالی در جایگاهی بهتر از سایرین قرار دارد. پس از آن، اسامی دانگ فنگ هوندا، بیوک و فاو تویوتا را می­‌توان دید.

سروصدای ناشی از حرکت و همچنین بوی ناخوشایند مواد داخل کابین، در طول سه سال گذشته همواره در میان سه مشکل اصلی قرار داشته است. میانگین مشکلات سیستم اطلاعات سرگرمی تا 4.2 واحد کاهش یافته، درحالی‌که مشکلات مربوط به تجربه رانندگی برای دومین سال متوالی افزایش یافته است.

در میان برندهای چینی، چری و جیلی بهتر از بقیه حاضر شده‌اند، حتی در دوبخش شاسی‌بلند جمع وجور و خودروی سواری جمع و جور دو نماینده از چری توانسته‌اند باکیفیت‌ترین خودرو لقب بگیرند. 

کیفیت تولید خودروهای چینی سال 2023

با مرور نتایج، به نظر می‌­رسد که شاخص NPS یا وفاداری به برند، در میان مالکان خودروهای چینی و کره‌­ای کمتر بوده که همین عامل، تاب‌آوری در مقابل مشکلات را کمتر می­‌کند.

آقای الویس یانگ مدیر شعبه جی.دی. پاور در چین، از کاهش عیوب مربوط به طراحی اظهار خوشنودی کرده و اعتقاد دارد که خودروسازان باز هم باید برای افزایش کیفیت و تامین خواسته‌­های مشتریان تلاش کنند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران