• آئودي Q4 اي ترون 2024
  • آئودي Q4 اي ترون 2024
  • آئودي Q4 اي ترون 2024
  • آئودي Q4 اي ترون 2024
  • آئودي Q4 اي ترون 2024
  • آئودي Q4 اي ترون 2024
  • آئودي Q4 اي ترون 2024
  • آئودي Q4 اي ترون 2024
  • آئودي Q4 اي ترون 2024

به‌روز رسانی‌ در پیشرانه، سیستم تعلیق و تجهیزات

آئودی Q4 ای ترون 2024

4 مهر 1402 18:35

آئودی به‌روز رسانی‌هایی را در بخش پیشرانه، سیستم تعلیق و تجهیزات برای مدل ۲۰۲۴ شاسی‌بلند‌های الکتریکی Q4 e-tron در نظر گرفته است.

موارد مهمی که در این مدل اصلاح شده، عبارتند از افزایش عملکرد، راندمان و برد، قدرت شارژ بیش‌تر، سیستم تعلیق جدید، اثر صوتی جدید، کیت استانداردتر، موارد بیش‌تر برای سیستم کمک راننده و ... .

برای مثال، با کروز تطبیقی هر دو مدل Q4 ای ترون و Q4 اسپرت‌بک ای ترون می‌توانند در سرعت بیش از ۹۰ کیلومتر برساعت لاین را تغییر دهند.

مشخصات فنی آئودی Q4 ای‌ترون

باتری این خودرو ۷۷ کیلووات‌ساعت انرژی خالص و ۸۲ کیلووات‌ساعت انرژی ناخالص دارد. سلول‌های باتری بهینه شده و اکنون قدرت شارژ DC بهبود یافته است. بنابراین تنها ۲۸ دقیقا زمان لازم است تا از شارژ ۱۰ به ۸۰ درصد برسد.

نسخه‌های دو موتوره از شارژ ۱۷۵ کیلوواتی DC پشتیبانی می‌کنند، اما نسخه‌های دیفرانسیل عقب، شارژ ۱۳۵ کیلوواتی دارند.

یکی دیگر از به روز رسانی‌هایی که در بخش باتری انجام شده، محدودکننده شارژ تا سطح ۸۰ درصد است، که هدف آن حفاظت از سلامت باتری‌هاست. برای اولین بار در مدل‌های آئودی Q4 ای‌ترون، باتری پس از تهویه مطبوع را نیز مشاهده می‌کنیم. سیستم مدیریت حرارتی خودرو، باتری را خنک می‌کند.

آئودی Q4 ای ترون 2024

برای لاین آئودی Q4 ای‌ترون مدل ۲۰۲۴، یک موتور الکتریکی جدید روی محور عقب تعبیه شده، که عملکرد و قدرت بیش‌تری دارد. این موتور روی همه نسخه‌ها وجود دارد و خروجی آن ۲۸۲ اسب‌بخار است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مشابه پیشرانه موجود در فولکس‌ واگن ID است.

آئودی Q4 اسپرت‌بک ۴۵ ای‌ترون، برد آن به ۵۶۲ کیلومتر می‌رسد. برد نسخه قبلی برابر ۵۳۴ کیلومتر بوده است. این افزایش برد با وجود سیستم مدیریت حرارتی جدید موتور ایجاد شده است.

شتاب خودرو نیز با این تغییرات بهتر شده است. 45 ای ترون و Q4 اسپرت‌بک ۴۵ ای‌ترون در مدت زمان ۶.۷ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسند.

شتاب نسخه کواترو از ای ترون ۴۵، برابر ۶.۶ ثانیه است. اما نسخه ۵۵ از ای‌ترون و اسپرت‌بک ای‌ترون شتاب ۵.۴ ثانیه‌ای دارند که با وجود دو موتور و خروجی ۳۳۵ اسب‌بخاری به دست می‌آید. حداکثر سرعت همه مدل‌ها برابر ۱۸۰ کیلومتر برساعت است.

تعلیق جدید، یک سواری راحت‌تر، متعادل‌تر و با عملکرد بهتر فرمان و هندلینگ ارائه می‌دهد.

کابین و امکانات آئودی Q4 ای‌ترون

آئودی Q4 ای‌ترون جدید، تجهیزات بیش‌تری را نیز به طور استاندارد ارائه می‌دهد، که عبارتند از: سیستم نویگیشن پلاس MMI آئودی، سیستم اتصال سرگرمی و نویگیشن آئودی و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی دیجیتال برای صفحه کیلومتر. صندوق برقی و گرم‌کن صندلی‌های جلو نیز اضافه شده است.

علاوه بر تجهیزات استاندارد، آپشن‌هایی نیز به طور اختیاری برای مشتریان ارائه می‌شود، که شامل نسخه جدید Edition S است. ویژگی‌هایی مانند رنگ‌های مختلف بدنه (خاکستری Pebble، سفیدGlacier و مشکی Mythos)، رینگ‌های ۲۱ اینچی ۵ پره به رنگ برنزی، چراغ‌های ماتریسی LED و لوگو برنزی آئودی هستند.

آئودی Q4 ای ترون 2024

یک آپشن جدید با نام صدای کاراکتر وجود دارد که Q4 ای‌ترون را از سایر مدل‌ها تشخیص می‌دهد. سیستم Acoustic Vehicle Alerting که تا سرعت ۲۵ کیلومتر برساعت عمل می‌کند، بخشی از آپشن جدید صدای کاراکتر است.

آئودی Q4 ای‌ترون به روز شده، از تاریخ ۲۶ سپتامبر در اروپا قابل سفارش است. شروع قیمت آن در آلمان از ۵۶,۴۰۰ دلار است. آئودی چیزی درباره به‌روز شدن مدل Q4 ای‌ترون در آمریکا نگفته است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران