اتحاد دانگ فنگ-هوندا از یک برند جدید به نام لینگشی (Lingxi) رونمایی کرده است. این نخستین بار است که همکاری یک خودروساز چینی با برند خارجی برای ساخت یک خودروی برقی به تولد یک برند جدید منتهی میشود. بنابر اعلام سازنده، لوگوی این برند با الهام از پرنده در حال پرواز طراحی شده است.
محصولات لینگشی براساس پلتفرمی کاملا جدید شکل گرفته، که برای تولید خودروهای برقی طراحی شده و از محصولات برقی هوندا تحت سری e:NS نیز کاملا متمایز است.
تمام امکانات مشترک اتحاد دانگ فنگ-هوندا شامل طراحی، فناوری، خدمات و شبکه فروش در خدمت لینگشی قرار خواهد گرفت، تا محصولات این برند از نظر ارزش در برابر رقم پرداختی در موقعیت رقابتی قرار گیرند.
نخستین محصول لینگشی، یک خودروی سدان به نام L است که بنابر اعلام سازنده، به دست افرادی طراحی شده که به تازگی از سن 30 سال عبور کردهاند.
فرم خمیده سقف، چراغهای L-شکل در جلو و عقب، فرم مثلثی چراغهای دیلایت، دوربینهای جانبی و رینگهای بزرگ، از مهمترین ویژگیهای ظاهری لینگشی L به شمار میآید. علیرغم طراحی جدید، میتوان رد و نشانی از چهره محصولات فعلی دانگ فنگ را نیز در طراحی این محصول مشاهده کرد.
بنابر اطلاعیه رسمی، پیشبینی شده که لینگشی L در سال 2024 وارد خط تولید شود، هرچند که برای اخبار تکمیلی فعلا باید منتظر بمانیم.
دانگ فنگ-هوندا در حال حاضر یک خودروی برقی و دو مدل پلاگین-هیبرید را به فروش میرساند. البته آمار فروش این اتحاد چندان بالا نیست، چراکه پرفروشترین محصول یعنی CR-V PHEV فقط در تعداد 8 هزار دستگاه به فروش رفته است. این اتحاد چینی-ژاپنی قصد دارد تا سال 2025، نیمی از محصولات خود را به پیشرانه برقی مجهز کند. ده مدل کاملا جدید برقی هم تا سال 2030 معرفی خواهند شد.
تمام محصولات هوندا در چین هم از سال 2027 فقط به صورت هیبرید یا برقی تولید خواهند شد. این برند از سال 2035 به تولید مدلهای درونسوز پایان میدهد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : kolesa.ru