• نمايشگاه تيونينگ خودرو 1402

گزارش تصویری از سومین دوره

نمایشگاه تیونینگ و خدمات خودرو 1402

26 مهر 1402 18:07

سومین نمایشگاه بین المللی خدمات خودرو و تقویت، تزیین و تجهیزات از تاریخ 23 تا 26 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار شد. ساعت بازدید این نمایشگاه 8 الی 15 بود.

غرفه‌های این نمایشگاه، عموما ارائه‌دهندگان خدمات خودرویی، قطعات تیونینگ، هیدروگرافی، تزئینات، محصولات شوینده، لوازم آفرود، خدمات ریمپ و افزایش توان و ... بودند. البته شرکت‌های بزرگ‌تری نیز مانند گروه بهمن، مدیران خودرو، ایران روور و ... در این رویداد حضور داشتند. علاوه بر نمایش قطعات مختلف، خودروهای منحصربه‌فرد تیونینگ شده با افزایش توان، خودروهای آفرودی با لوازم کامل، خودروهای کلاسیک و کمپرها نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفتند که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شویم:

قوی‌ترین پژو 206 به این نمایشگاه آمده بود که موتور GTI6 داشت. این موتور با تغییرات ایجاد شده خروجی‌ای برابر 663 اسب‌بخار قدرت ارائه می‌دهد. البته طبق گفته مالک خودرو، این توان در آینده‌ای نزدیک به بیش از 750 اسب‌بخار خواهد رسید.

یکی دیگر از 206‌های عجیب و خاص نمایشگاه، به سیستم خودران سطح 2 تجهیز شده و آپشن‌های متعددی برای آن درنظر گرفته شده است. ظاهر خودرو ساده بوده و جلب توجه نمی‌کرد، اما اولین 206 با این سیستم به حساب می‌آید که راننده می‌تواند هنگام رانندگی دست خود را از فرمان بردارد. در فضای داخلی این خودرو، صفحه کیلومتر دیجیتال و یک نمایشگر عمودی نصب شده که دستیار صوتی و نویگیشن دارد.

با گشتی در نمایشگاه، با تنها دوج چارجر مدل 1968 در ایران مواجه شدیم که کاور بدنه مشکی داشت و با لوازم درگ آمریکایی‌اش، یکی از جذاب‌ترین عضو نمایشگاه بود.

تویوتا GT86 خودرو محبوب جوانان بوده که قابلیت تیونینگ بالایی دارد. بنابراین چند دستگاه GT86 تینینگ شده به نمایشگاه آمده بودند که هر یک ظاهر و ویژگی‌های متفاوتی داشتند. GT86 آبی رنگ با الهام از شخصیت سونیک طراحی شده بود و یک کیت راکت بانی ورژن 3 داشت. با وجود کیت بدنه و گلگیرهای برآمده، عرض خودرو 12 سانتی‌متر افزایش یافته است.

تویوتا GT86 مشکی‌رنگ نیز طبق بازی «گوست آف سوشیما» طراحی شده و کیت بدنه ربات دارد. جزئیات طلایی رنگ روی بدنه آن، به شمشیر شخصیت اصلی بازی اشاره دارد.

در بخش آفرودی، یک دستگاه تویوتا لندکروز با حداکثر تجهیزات و تغییرات به نمایش گذاشته شده بود که ارتفاع بلندی داشت. این خودرو ویژگی‌هایی مانند گلگیرهای پهن و کیت وایدبادی، رینگ و لاستیک آفرودی، افزایش ارتفاع از سطح زمین، کاور بدنه، ادوات آفرود ARB، امکان رانندگی در آب و ... دارد.

در غرفه بهمن موتور نیز محصولاتی مانند پیکاپ دو دیفرانسیل G9 ( که به زودی به بازار عرضه می‌شود) و ون اینرودز با کاربری کمپر حضور داشتند.

عکاس: عرفان اسلام‌پناه

نویسنده : مریم سادات نوری

منبع : باما

دیدگاه کاربران