• کيا سونت 2024

فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای برای کراس‌اور کره‌ای

معرفی کیا سونت 2024

28 مهر 1402 13:09

کیا سونت یک کراس‌اور ساب‌کامپکت است ،که هم رده هیوندای ونیو و پایین‌تر از سلتوس قرار می‌گیرد‌. این محصول اولین بار در سال ۲۰۲۰ و برای بازار هند، چین و ... معرفی شد و اکنون سونت یک فیس‌لیفت را تجربه کرده است.

قبل از آن که مدل جدید به طور رسمی اواخر سال جاری رونمایی شود، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، تصاویری را از آن نمایش داده است.

سونت جدید، طبق زبان طراحی جدید کیا طراحی شده و جلوپنجره مشبک بزرگ‌تری دارد و جزئیات چراغ‌ها و نورپردازی بیش‌تر شده است. نشان جدید کیا روی این کراس‌اور دیده می‌شود.

در بخش عقب، یک چراغ سرتاسری و پیوسته قرار گرفته که برخلاف چراغ‌های نسخه قبلی، برجسته‌تر و درشت‌تر شده و تا پایین ادامه یافته است. به طور کلی ظاهر جدید سونت مدرن و مینیمال است.

کیا سونت 2024

کیا سونت 2024 در بازار چین به پیشرانه G4FL مجهز شده، که از نوع ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۷ اسب‌بخار قدرت است و گیربکس CVT آن را همراهی می‌کند.

سونت جدید احتمالا توجه مشتریان هندی را نیز جلب می‌کند. زیرا بازار هدف اولیه این خودرو هند است. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا سه پیشرانه دیگر (۱.۲ لیتری تنفس طبیعی، یک لیتری توربوشارژ و ۱.۵ لیتری توربودیزل) نیز با فیس لیفت ارائه می‌شوند یا خیر.

لازم به ذکر است که کیا سونت 2023 توسط کوشا خودرو به بازار کشورمان راه یافته و به‌زودی در سامانه خرید خودروهای وارداتی عرضه خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران