• کانسپت سوزوکي eVX
  • کانسپت سوزوکي eVX
  • کانسپت سوزوکي eVX
  • کانسپت سوزوکي eVX
  • کانسپت سوزوکي eVX
  • کانسپت سوزوکي eVX
  • کانسپت سوزوکي eVX
  • کانسپت سوزوکي eVX
  • کانسپت سوزوکي eVX

ورود به دنیای خودروهای برقی

معرفی سوزوکی eVX

8 آبان 1402 09:53

سوزوکی یک مدل کاملا جدید به نام eVX را نیز در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023 رونمایی کرد. این روزها اکثر محصولات سوزوکی را می­‌توان در نسخه هیبرید نیز خریداری کرد، اما لقب نخستین خودروی برقی ساخت این برند به eVX تعلق می­‌گیرد.

طراحی سوزوکی eVX

فرم بدنه سوزوکی eVX نسبت به نمونه‌­ای که چند ماه پیش در نمایشگاه Auto Expo هند رونمایی شد، تاحدی تغییر کرده است. مثلا طراحی چراغ‌های جلو تغییر کرده و آینه­‌های جانبی به جای دوربین نصب شده است. در کل به نظر می‌­رسد که طراحان سوزوکی سعی داشته‌­اند این خودرو را از رقبا متمایز کنند، هرچند که نمی­‌توان طراحی آن را بسیار مدرن یا انقلابی دانست.

کانسپت سوزوکی eVX

در عین حال، همین طراحی با مواردی شامل سطوح زاویه‌دار و دستگیره مخفی­‌شونده درها، در مقایسه با سایر محصولات سوزوکی بسیار امروزی­‌تر به نظر می­‌رسد.

برای نخستین بار و قبل از رونمایی در توکیو، تصویری از بخش عقب بدنه سوزوکی eVX هم در اختیار رسانه‌­ها قرار گرفته است، که از تغییر در طراحی سپر و چراغ‌های عقب و نصب نشان سوزوکی خبر می‌­دهد.

کابین و امکانات سوزوکی eVX

از تصویر فضای کابین سوزوکی eVX ، می­‌توان دریافت که طراحی این بخش هنوز با نسخه نهایی فاصله دارد. فرم عجیب فرمان به نقاشی‌های سالوادور دالی شباهت دارد، درحالی‌که طراحی نمایشگر، دریچه­‌های تهویه و کنسول میانی هم قابل توجه به نظر می‌­رسد. به هرحال نمی­‌توان انتظار داشت که تمام این موارد را در نسخه تولیدی هم شاهد باشیم.

کانسپت سوزوکی eVX

مشخصات فنی سوزوکی eVX

درحال حاضر از زیرساخت محصول جدید سوزوکی چیزی نمی‌­دانیم، اما براساس اعلام برخی منابع، سوزوکی eVX براساس نسخه ساده‌­سازی شده از پلتفرم ماژولار e-TNGA تویوتا شکل گرفته است، که البته با توجه به همکاری این دو برند ژاپنی، چندان عجیب به نظر نمی­‌رسد. انتظار داریم که این خودرو به فناوری 4x4 با کنترل الکترونیکی هم مجهز باشد.

بنابر اعلام سوزوکی، eVX به باتری 60 کیلووات ساعت مجهز شده است، که برد حرکتی نزدیک به 500 کیلومتر را برای این خودرو فراهم خواهد کرد. این رقم به ترتیب 56 و 100 کیلومتر از برد حرکتی کیا نیرو EV و جیپ اونجر بیشتر است.

برنامه تولید سوزوکی eVX

فعلا از برنامه عرضه سوزوکی eVX در اروپا و بریتانیا اطلاعی در دسترس نیست، اما به نظر می­‌رسد که فروش این خودرو از سال 2025 آغاز شود. سوزوکی eVX با کرا­س‌­اورهای کوچک برقی همچون هوندای کونا، جیپ اونجر و محصول آینده کیا یعنی EV3 رقابت خواهد کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران