بازگشت قهرمان

معرفی نیسان z نسخه رالی

13 آبان 1402 15:42

داتسون 240Z، در سال‌های ۱۹۷۱ و ۱۹۷۳ برنده رالی سافاری آفریقای شرقی شد. اکنون این خودروساز با ساخت یک مدل Z مدرن و تجهیز آن با الهام از 240Z، به این قهرمان ادای احترام می‌کند. محصول نام برده در رویداد SEMA 2023 نشان داده می‌شود.

مجموعه Tommy Pike Customs نیسان رالی سافاری Z را با نگاهی به قهرمان سال ۱۹۷۱ رالی سافاری آفریقای شرقی ساخته و بنابراین بدنه‌ای با رنگ قرمز تیره و کاپوت مشکی دارد. در قسمت جلویی خودرو، چراغ‌های گرد اضافه روی قسمت پایین سپر، کاپوت و پایه ستون‌های A نصب شده است. صفحه اسکید محافظ قسمت زیرین خودرو و یک گارد کوچک لوله‌ای نیز وجود دارد.

در فضای داخلی خودرو، صندلی‌های Recaro Pole Position  و میله‌ای برای نصب کمربندهای چهار نقطه‌ای دیده می‌شود. روی داشبورد سمت سرنشین، نقشه‌ای از رالی سافاری آفریقای شرقی و تجهیزات اندازه‌گیری کلاسیک وجود دارد.

معرفی نیسان z نسخه رالی

این نیسان Z بر روی سیستم تعلیق سفارشی KW Safari ساخته شده و بنابراین ارتفاع آن ۲ اینچ افزایش یافته است.

بازوهای کنترلی بالایی، میله بیرونی، پیوندها، بازوهای کششی و ‌‌‌... همگی قابل تنظیم بوده و راننده می‌تواند طبق موقعیت آن‌ها را تنظیم کند.

پروتوتایپ نیسمو سافاری، چرخ‌های ۱۷ اینچی با عرض ۷.۵ اینچ دارد. این رینگ‌ها با تایرهای بزرگ Yokohama Geolandar M/T G003 پوشیده شده است.

معرفی نیسان z نسخه رالی

در بخش فنی تنظیمات AMS ایجاد شده که باعث می‌شود خروجی موتور سه لیتری V6 توئین توربو به بیش از ۴۰۰ اسب بخار برسد. البته شرکت نیسان اعداد دقیق توان موتور را اعلام نکرده است.

قطعات زیادی از نیسمو در Safari Rally Z Tribute دیده می‌شود که شامل کلاچ دو دیسکی، فلایویل، مبدل حرارتی، مخزن انبساط مایع خنک کننده، ورودی هوا، روکش فییرکربنی موتور و اگزوز است.

علاوه بر نیسان Z الهام گرفته شده از رالی، نسخه رپلیکا داتسون 240Z از رالی سافاری آفریقای شرقی نیز به رویداد SEMA می‌آید. درواقع این نسخه از یک کلکسیونر به امانت گرفته و در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است.

نیسان z نسخه رالی

نیسان در ماه ژوئیه نسخه نیسمو مدل Z را معرفی و خط تولیدش را گسترش داد. درواقع خروجی پیشرانه V6 توئین توربو به ۴۲۰ اسب بخار رسیده است. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک آن نیز مورد بازبینی قرار گرفته است. سیستم تعلیق نسخه نیسمو، میله‌های  نوسانی جدید، دمپرهای تنظیم شده و فنرهای سفت‌تر دارد. قیمت این نسخه از ۶۶,۰۸۵ دلار آغاز می‌شود.

نیسان تنها ۱۳۰۹ دستگاه از مدل Z جدید را در سال ۲۰۲۳ و تا پایان سپتامبر تحویل داد که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران