سوپراسپرت دوچرخ!

معرفی دوچرخه استون مارتین .1R

13 آبان 1402 17:39

همکاری استون مارتین و سازنده بریتانیایی دوچرخه به نام جی.لاوریک (J.Laverack)، به ساخت دوچرخه­‌ای منجر شده است، که توسط سازندگان با عنوان «خلاقانه­‌ترین دوچرخه جهان» توصیف می‌شود. این وسیله نقلیه دو چرخ با ترکیبی از مهندسی صنعت خودروسازی و دوچرخه­‌سازی، فناوری‌های مدرن، مواد مقاوم و توجه به جزئیات شکل گرفته است.

این محصول خارق‌العاده بر پره‌­های تیتانیوم ساخته شده توسط چاپگر 3 بعدی و میله‌­های فیبرکربن استوار می­‌شود. به گفته­‌ استون مارتین، این ترکیب نه تنها به راحتی و عملکرد مناسب، بلکه به شکوه و تناسبات زیباتر منجر شده است.

استون مارتین .1R

اظهارنظر استون مارتین دور از واقعیت نیست چرا که عدم وجود اتصالات تیز، نقاط جوش، کابل ترمز و شیلنگ‌های پلاستیکی، چهره‌­ای خوشایند از .1R را به نمایش می­‌گذارد.

تجربیات استون مارتین در ساخت خودروهای سوپراسپرت در طراحی .1R مورد استفاده قرار گرفته است، تا در نهایت، به چیزی فراتر از دوچرخه­‌های متداول ختم شود. مثلا دسته فرمان در شباهت کامل با قطعه کنار رکاب جانبی استون مارتین DB12 طراحی شده است.

معرفی استون مارتین .1R

خریداران استون مارتین .1R می­‌توانند سیستم انتقال قدرت دوچرخه خود را از برندهای بسیار معتبر همچون شیمانو، Campagnolo و Sram Red سفارش دهند.

یکی دیگر از جزئیات جالب استون مارتین .1R به طراحی رینگ‌ها بازمی­‌گردد، قطعاتی از جنس کربن که با قطر خارجی 55 و داخلی 22 میلی‌متر ساخته شده است. هریک از رینگ‌های 28 پره با مشکی رنگ‌آمیزی شده، در حالی که بخش مرکزی این قطعه از آلومینیوم با مقاومت بالا ساخته شده است، که در صنعت هوافضا استفاده می­‌شود.

معرفی استون مارتین .1R

مشتریان استون مارتین .1R به دفتر استون مارتین در Gaydon دعوت می‌شوند، تا ضمن ملاقات با موسسان جی.لاوریک، تجربه‌­ای متفاوت از شخصی­‌سازی یک دوچرخه را کسب کنند.

به لطف ابزار دیجیتال، می­‌توان رنگ‌هایی متفاوت برای میله­‌ها، صندلی و سایز اجزا انتخاب کرد، ضمن­ این‌که امکان سفارش فیبرکربن بدون روکش هم فراهم شده است. دیسک‌ها و کالیپرهای ترمز را نیز می­‌توان به رنگ برنز یا مشکی انتخاب کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران