توقیت ویژگی‌های آفرود GX و LX

شاسی‌بلندهای لکسوس در SEMA 2023

14 آبان 1402 12:34

لکسوس در رویداد SEMA امسال، بر محصولات شاسی بلند تمرکز کرده، بنابراین تعدادی مدل GX و یک LX را نمایش داده است. این محصولات بر ویژگی‌های آفرودی تمرکز کرده و لوازم Lexus Associated Accessory Product (AAP) دارند.

یکی از خودروهای قابل توجه لکسوس GX مدل 2024 بوده که خواهر لندکروزر سری ۲۵۰ است. در کنار این مدل، سایر نسل‌های این خودرو نیز حضور دارند که شامل GX470 مدل ۲۰۰۸، GX470 مدل ۲۰۰۹ و  GX460 مدل ۲۰۱۰ است.

نسخه‌هایی که به لوازم AAP مجهز شده‌اند، عبارتند از GX 460 Premium مدل ۲۰۲۲ و GX 550 Overtrail+ مدل ۲۰۲۴ جدید.

همانطور که اشاره شد، مدل ۲۰۲۴ بیش‌ترین جلب توجه را دارد؛ زیرا در بالاترین سطح تریم آن انتخاب شده و پیشرانه استاندارد آن از نوع V6 توئین توربو با حجم ۳‌.۴ لیتر  است. خروجی این پیشرانه به ۳۴۹ اسب‌بخار قدرت می‌رسد.

لکسوس رینگ‌های ۱۸ اینچی استاندارد با تایرهای ۳۳ اینچی Toyo Open Country A/T را حفظ کرده است. اما کمپرسور لاستیک، راک ریل (رکاب) برای محافظت بیش‌تر و صفحه محافظتی اسکید آلومینومی را اضافه کرده است.

سایر ویژگی‌های مهم آن عبارتند از روف راک Prinsu، پنل‌های شیشه عقب و نردبان و قفسه‌های BX90R و BX55S برای وسایل. علاوه بر آن، دو محفظه rotoPaxدر قسمت جانبی تعبیه شده و بیلچه DMOS Delta، تخته‌های TRED Pro برای نجات خودرو وجود دارد که هنگام آفرودهای سخت لازم است.

نسل قبلی لکسوس GX نیز با لوازم جانبی‌های کاربردی حضور داشت. همان طور که ذکر شد، این محصول GX 460 Premium با مدل ۲۰۲۲ است که بدنه آن با کاور Yellow Saffron مات پوشیده شده و با رینگ‌های ۱۸ اینچی و تایرهای ۳۴ اینچی Toyo Open Country A/T  همراه است.

قسمت زیرین خودرو با صفحه محافظتی اسکید و حفاظ های جانبی CBI Offroad کاور شده و از پیشرانه V8 توئیت توربو با حجم ۴.۶ لیتر نیرو می‌گیرد و ۳۰۱ اسب‌بخار تحویل می‌دهد. علاقمندان به کمپ، حتما از وجود تخت آویز  Roo Double Hammock کنار خودرو لذت خواهند برد. این آویز به راحتی در کنار قفسه سقف قرار می‌گیرد‌.

این خودرو مجهز به یخچال فریزر ضد هوا ARB بوده که در عقب خودرو تعبیه شده است. کمپرسور هوا قابل حمل ۱۲ ولتی ARB ، کیت Weekender Recovery و مجموعه ای از تخته‌های TRED Pro برای عبور از مسیرهای سخت وجود دارد.

علاوه بر انواع GX، لکسوس LX 600 2022 Premium AAP نیز در SEMA نمایش داده شد که بدنه‌ای با کاور سفارشی Aquamarine، رینگ‌های ۱۸ اینچی با تایرهای ۳۳ اینچی Toyo Open Country A/T و تریم مشکی براق دارد. این مدل از پیشرانه V6 توئین توربو با حجم ۳.۵ لیتر بهره برده است، که ۴۰۹ اسب‌بخار قدرت دارد.

سایبان جمع‌شونده Kammok Crosswing Car Awning، آشپزخانه سفری  Yakima Exo OpenRange Deluxe و روف راک Prinsu با Yakima SupDawg (برای حمل تخته موج سواری و ...) از ویژگی‌های آن برای کمپ است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران