• رنو و ولوو ون برقي

براساس یک پلتفرم ماژولار 800 ولتی

همکاری رنو و ولوو برای ساخت ون‌های برقی

14 آبان 1402 13:05

به نظر می­‌رسد که رنو به عنوان عضو اصلی اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، قصد دارد در بسیاری موارد به صورت مستقل و بدون حضور سایر اعضا حرکت کند. مثلا در جولای امسال بود که خبر قرارداد گروه رنو و هولدینگ جیلی در رسانه­‌ها انتشار یافت، ولی به زودی مشخص شد که نیسان و میتسوبیشی در این شراکت جایی ندارند.

اکنون رنو با عقد قراردادی با گروه ولوو (Volvo Group)، به یک پروژه جدید وارد شده است. گروه ولوو که به ساخت خودروهای سنگین اشتغال دارد، هرگز هیچ خودروی سواری یا ون برقی تولید نکرده است. البته رنو هم از این لحاظ احساس ضعف می­‌کند، زیرا هرچند که از سال 2019 و با پروژه EZ-FLEX به طراحی ون برقی توجه نشان داده، اما محصولات فعلی این برند براساس مدل‌های درون‌سوز شکل گرفته است.

رنو و ولوو ون برقی

حتی در اوایل سال 2023 اعلام شد که رنو قصد دارد پس از تولید سری ون برقی FlexEVan، آن‌ها را تحت برند نیسان در اروپا به فروش برساند.

اکنون مشخص شده که این سری ون برقی توسط اتحاد 50-50 بین دو گروه رنو و ولوو عرضه خواهد شد. هریک از این دو گروه در سه سال آینده، سالیانه 300 میلیون یورو در این پروژه مشترک سرمایه­‌گذاری می­‌کند.

انتظار داریم که پس از طی کلیه مراحل قانونی، این اتحاد کار خود را از سال آینده آغاز کرده است و از سال 2026 به تولید ون های برقی مشغول شود. این خودروها در تاسیسات رنو در Sandouville فرانسه تولید خواهند شد.

رنو و ولوو ون برقی

از مشخصات فنی محصول این اتحاد، اطلاعات چندانی در اختیار نداریم. فعلا اعلام شده است که یک پلتفرم ماژولار 800 ولتی برای ساخت ون جمع و جور این اتحاد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. می­‌توان انتظار داشت که تجربیات گروه رنو در پروژه EZ-FLEX در این همکاری مشترک هم بکار گرفته شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران