• دايون يوآن هانگ Y6

پیشرو در تکنولوژی

معرفی سدان برقی دایون یوآن هانگ Y6

17 آبان 1402 11:30

سدان تمام برقی دایون یوآن هانگ Y6، یک سدان سایز متوسط است، که توسط شرکت چینی Yuanhang Auto تولید می‌شود؛ شرکتی که زیرمجموعه‌ گروه دایون به حساب می‌آید.

طراحی دایون یوآن هانگ Y6

این سدان لوکس محسوب می‌شود و طبق پلتفرم الکتریکی BHD (Beyond the Horizon of Drive) این برند توسعه یافته است. این پلتفرم با همکاری شرکت بوش و هوآوی گسترش پیدا کرده است.

ابعاد یوآن هانگ Y6 به 5270/2000/1500 میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری 3130 میلی‌متری دارد. ظاهر این سدان با ویژگی‌هایی مانند فرم فست‌بک، دستگیره‌های پاپ‌اوت، شیشه‌های بدون قاب و سانروف پانوراما، دوست داشتنی به نظر می‌رسد.

کابین و امکانات دایون یوآن هانگ Y6

در فضای داخلی سدان Y6 یک فرمان چندمنظوره دوشاخه، صفحه کیلومتر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۷‌.۳۸ اینچی با سیستم عامل AliOS، که توسط علی‌بابا توسعه یافته و ۲۷ اسپیکر وجود دارد.

دستیار کمک رانندگی پیشرفته Yuanhang Y6 عملکردهایی مانند دستیار ترافیک، کنترل نور تطبیقی، رانندگی بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی با برد کامل دارد.

صندلی‌های ردیف دوم زاویه ۱۴۵ درجه دارند و همچنین می‌توان صندلی میانی را تا کرد تا به جایی برای تکیه گاه دست، جالیوانی و صفحه نمایش تبدیل شود.

مشخصات فنی دایون یوآن هانگ Y6

سدان Y6 در نسخه‌های تک موتوره دیفرانسیل عقب و دو موتوره تمام چرخ محرک عرضه می‌شود و با پکیج باتری لیتیومی سه‌تایی همراه است. در نسخه دیفرانسیل عقب، یک موتور برقی وجود دارد، که ۳۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

دو نوع ظرفیت باتری ۸۸.۴۲ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی در دسترس است، که برد حرکتی آن‌ها به ترتیب به ۷۲۰ و ۸۱۰ کیلومتر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این نسخه برابر ۵.۹ ثانیه است.

برای نسخه دو دیفرانسیل، موتورهای دوگانه با خروجی ۶۷۰.۵ اسب‌بخار و ۷۴۵ نیوتن‌متر گشتاور یا ۶۹۷ اسب‌بخار و ۸۵۰ نیوتن‌متر در نظر گرفته شده است.

سه ظرفیت مختلف باتری برای این مدل دردسترس بوده که شامل ۸۸.۴۲، ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلووات ساعت است. برد حرکتی آن‌ها به ترتیب به ۶۲۰، ۷۲۰ و ۱۰۲۰ کیلومتر می‌رسد. شتاب صفر تا صد در این نسخه تنها ۳.۲ ثانیه است.

حداکثر سرعت در تمام نسخه‌ها برابر ۲۰۵ کیلومتر برساعت بوده و از شارژر سریع ۸۰۰ ولت  پشتیبانی می‌کنند. به کمک این شارژر، تنها ۱۰ دقیقه زمان لازم است تا انرژی پیمودن ۳۰۰ کیلومتر تامین شود.

قیمت دایون یوآن هانگ Y6

تولید این سدان رسما از تاریخ ۸ نوامبر در چین آغاز خواهد شد و بازه قیمتی پیش‌فروش آن بین ۴۵,۱۰۰ تا ۷۳,۰۰۰ دلار است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران