• معرفي اومودا C5 GT
  • معرفي اومودا C5 GT
  • معرفي اومودا C5 GT

نیرومندترین محصول اومودا در آفریقای جنوبی

معرفی اومودا C5 GT

27 آبان 1402 18:31

اومودا 5 که در برخی کشورها با نام اومودا C5 و در ایران به نام فونیکس FX به فروش می‌­رسد، نخستین محصول از برند زیرمجموعه گروه چری به شمار می­‌آید. این خودرو که علاوه بر چین در ایران، اندونزی و مالزی هم مونتاژ می‌­شود، در چندین کشور از جمله ترکیه، روسیه، قزاقستان، استرالیا و آفریقای جنوبی هم به فروش می‌رسد.

اکنون نماینده این برند چینی در آفریقای جنوبی، تصمیم گرفته با معرفی نسخه GT از شاسی بلند C5، نیرومندترین محصول اومودا را در این کشور عرضه کند. اومودا C5 GT در دو تریم عرضه می­‌شود، که از نظر ظاهری با یک‌دیگر کمی تفاوت دارند.

آقای تونی لیو مدیرعامل اومودا SA، اومودا C5 GT را خودرویی مناسب برای علاقمندان به لذت رانندگی و سرعت توصیف کرده است.

معرفی اومودا C5 GT

مهم‌ترین تغییر را باید در زیر کاپوت جستجو کرد، جایی که به جای پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 155 اسب‌­بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور، پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ نصب شده است، که 195 اسب­‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند.

چری از وجود سامانه iHEC در پیشرانه این خودرو با قابلیت کاهش 37.1 درصدی مصرف سوخت و همچنین نصب دیسک ترمزهای جدید با قابلیت خنک‌شوندگی خبر داده است.

فعلا از سایر ویژگی‌های و همچنین قیمت اومودا C5 GT اطلاعی در دسترس نیست، اما معلوم شده که تعداد محدودی از این کراس­اور چینی در آفریقای جنوبی به فروش خواهد رسید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران