لامبورگینی دیگر برای مدل هوراکان سفارش نمیپذیرد چراکه تمام نمونههای در حال تولید نیز از قبل به فروش رسیدهاند. با وجود این، خودروساز ایتالیایی تصمیم گرفته برای گرامیداشت یک دهه فعالیت بخش مسابقهای اسکوادرا کورسا، نمونهای خاص از هوراکان را تولید کند.
این هوراکان ویژه، براساس نسخه STO و توسط بخش خودروهای سفارشی لامبورگینی یعنی Ad Personam شکل گرفته است. در نخستین گام، بخش جانبی بدنه با سبز Verde Mantis و بخش بالایی آن با مشکی Nero Noctis تزئین شده تا به نماینده جدید لامبورگینی در مسابقات استقامتی یعنی SC63 شباهت پیدا کند. نشانهای ویژه ده سالگی و همچنین Squadra Corse روی درها و نقاط دیگر بدنه دیده میشود.
در فضای کابین این نمونه از لامبورگینی هوراکان STO نیز با ترکیب رنگی مشکی و سبز مواجه هستیم به نحوی که روکش آلکانترا با مشکی Nero Ade و دوخت آن با سبز Verde Fauns تزئین شده است.
میلههای حفاظتی آلومینیومی، روکش فیبرکربنی کف ، کمربندهای ایمنی چهار نقطهای و پلاک یادبود از جنس فیبرکربن، از دیگر ویژگیهای کابین این نمونه منحصر به فرد به شمار میآید.
بنابر اعلام لامبورگینی، هوراکان STO SC 10° Anniversario نخستین خودروی شهری است که توسط اسکوادرا کورسا مورد تغییر قرار گرفته است. کاپوت فیبرکربنی با قابلیت ایجاد نیروی رو به پایین بیشتر، کمکفنرهای قابل تنظیم در چهار حالت، تایرهای سفارشی ساخت بریجستون ، سیستم اگزوز تیتانیوم ساخت آکراپوویچ و باله عقب با سه درجه افزایش زاویه نسبت به نمونه موجود در STO استاندارد، تغییراتی بوده که بخش خودروهای مسابقهای لامبورگینی بر این خودرو اعمال کرده است.
البته پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری این خودرو بدون تغییر باقی مانده و همچنان 631 اسب بخار نیرو و 565 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
با پایان تولید لامبورگینی هوراکان، پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی نیز به آخر خط میرسد. ظاهرا قرار شده که جانشین این خودرو به پیشرانهای با حجم کمتر، احتمالا با هشت سیلندر، توربوشارژ دوتایی و لااقل یک موتور برقی، مجهز شود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com