• تويوتا پرو اِيس مکس
  • معرفي تويوتا پرو اِيس مکس
  • معرفي تويوتا پرو اِيس مکس
  • معرفي تويوتا پرو اِيس مکس
  • معرفي تويوتا پرو اِيس مکس

چهره دیگری از نسل سوم فیات دوکاتو

معرفی تویوتا پرو اِیس مکس

30 آبان 1402 18:27

همکاری تویوتا با گروه پژو-سیتروئن (PSA) در سال 2012، به ساخت یک ون بزرگ براساس نسل دوم سیتروئن جامپی به نام پرو اِیس - ProAce - منجر شد. نسل فعلی تویوتا پرو اِیس با ساختار مشترک با نسل سوم سیتروئن جامپی تولید می‌­شود، در حالی که مدل کوچکتر آن یعنی پرو اِیس سیتی با ساختار مشترک با سیتروئن برلینگو نیز در بازار حضور دارد.

با اتحاد فیات و PSA در سال 2021 و تشکیل گروه استلانتیس، فیات دوکاتو هم به جمع ون‌­های ساخت این گروه اضافه شد. این خودرو که در سومین نسل از سال 2006 تاکنون در بازار حضور داشته، هر از گاهی مورد به روز رسانی قرار گرفته است. سیتروئن جامپر، اوپل موانو، پژو باکسر و رم پرو مستر نیز براساس ساختار مشترک با همین خودرو تولید می‌­شوند.

فیات دوکاتو این بار با نام تویوتا

اکنون تویوتا هم تصمیم گرفته نسخه تغییر یافته از دوکاتو را با نام پرو اِیس مکس روانه بازار کند. همزمان با معرفی این مدل، نسخه به روز رسانی شده از مدل‌های پرو اِیس و پرو اِیس سیتی هم به نمایش درآمده است، ضمن­ این‌که نسخه جدید سایر ون‌­های گروه استلانتیس هم به مرور رونمایی خواهد شد.

تویوتا پرو اِیس مکس

تفاوت طراحی بدنه محصول تویوتا با فیات دوبلو، به نشان‌های سازندگان این خودروها محدود می­‌شود. نسخه­‌های متفاوت پرو اِیس مکس در دو فاصله محوری و سه طول و ارتفاع مختلف بدنه تولید می‌­شود. حداکثر ظرفیت بارگیری نیز به 17 هزار لیتر می‌­رسد.

مشخصات فنی تویوتا پرو اِیس

همچون گذشته، تویوتا پرو اِیس به پیشرانه مشترک با تویوتا هایلوکس و البته نیروی کمکی برقی 48 ولت مجهز شده است، که مشخصات دقیق آن در آینده نزدیک اعلام می­‌شود.

نسخه برقی این خودرو نیز با برد حرکتی 420 کیلومتر (برمبنای WLTP) و همراه با تعدادی سامانه دستیار راننده عرضه خواهد شد.

تویوتا پرو اِیس مکس

تویوتا سال گذشته موفق به فروش 119 هزار دستگاه خودروی تجاری سبک شد. این خودروساز ژاپنی قصد دارد با افزایش تنوع محصولات خود در این کلاس، آمار فروش خود را افزایش دهد.

گروه استلانتیس هم به جایگاه فورد به عنوان پرفروش‌­ترین برند در بازار خودروهای تجاری، چشم دوخته است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران