• نسل چهارم رنو مستر 2024
  • معرفي نسل چهارم رنو مستر
  • معرفي نسل چهارم رنو مستر
  • معرفي نسل چهارم رنو مستر
  • معرفي نسل چهارم رنو مستر
  • معرفي نسل چهارم رنو مستر
  • معرفي نسل چهارم رنو مستر
  • معرفي نسل چهارم رنو مستر
  • معرفي نسل چهارم رنو مستر

امکان سفارش با پیشرانه دیزلی، برقی و هیدروژنی

معرفی نسل چهارم رنو مستر

2 آذر 1402 10:16

رنو می‌خواهد ثابت کند که خودروهای دیزلی و هیدروژنی در بخش ون‌ها هنوز زنده هستند. مرکز نوآوری هیوندای در سنگاپور نیز در این پروژه نقش داشته است.

نسل چهارم رنو مستر، با ظاهری جدید و بهبود یافته وارد اروپا شده است. رنو از طراحی aerovan برای این ون استفاده کرده و آیرودینامیکش تا ۲۰ درصد بهبود یافته است. برای تست آن در تونل باد، از نمونه‌های اولیه با مقیاس ۸۳ درصد استفاده شده است.

معرفی نسل چهارم رنو مستر

مشخصات فنی رنو مستر

رنو در سال ۲۰۲۳ همچنان بر استفاده از موتورهای دیزلی در بخش تجاری تاکید داشت. بنابراین رنو مستر با پیشرانه‌های دیزلی، الکتریکی و هیدروژنی عرضه می‌شود. چهار پیشرانه دیزلی با قدرت‌های ۱۰۵، ۱۳۰، ۱۵۰ و ۱۷۰ اسب بخار در دسترس خواهد بود. هر چهار مورد پیشرانه‌های جدیدی هستند که سوخت کمتری مصرف کرده و به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل شده‌اند.

نسخه برقی مستر با پیشرانه‌های ۱۲۹ و ۱۴۱ اسب‌بخاری نیز در دسترس است. هر دو پیشرانه گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متری دارند. موتور کوچک‌تری با باتری ۴۰ کیلووات‌ ساعتی و برد ۱۸۰ کیلومتری همراه شده و پیشرانه بعدی با باتری ۸۷ کیلووات ساعتی و برد ۴۱۰ کیلومتری همراه است.

نسل چهارم رنو مستر 2024

نمونه بعدی رنو مستر نیز آلایندگی صفر دارد و از پیل سوختی نیرو می گیرد. این نمونه هیدروژنی در آینده عرضه خواهد شد و اطلاعات زیادی از آن دردسترس نیست.

رنو ادعا می‌کند که این ون با ۲۰ سیستم کمک راننده، شارژ دوطرفه و ۲۰ نوع بدنه مختلف با فاصله محوری متفاوت عرضه می‌شود.

مرکز نوآوری هیوندای در سنگاپور

مرکز نوآوری هیوندای در سنگاپور، با نام اختصاری HMGICS شناخته می‌شود و به تازگی رسما در روز ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳ افتتاح شده است. اما از ابتدای سال جاری فعالیت داشت. این مرکز همان جایی است که هیوندای آیونیک ۵ مونتاژ شده و ربوتاکسی‌های خودران هیوندای ساخته شد. ساخت آیونیک 6 در سال ۲۰۲۴ نیز در همین مرکز خواهد بود. حداکثر ظرفیت تولید سالانه آن ۳۰ هزار دستگاه خودرو برقی است، که هر خودرو شش ساعت پس از ثبت سفارش آماده می‌شود.

۲۰۰ ربات در این مرکز فعالیت دارند که نیمی از کارها به عهده‌ی آنان است. ربات‌ها شامل ربات سگ‌گونه‌ای است که توسط Boston Dynamics توسعه یافته است. هیوندای این ربات‌ها را در سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱.۱ میلیارد دلار خریداری کرد. ربات‌ها بیش از ۶۰ درصد فرآیند مونتاژ، ثبت سفارش و ... را انجام می‌دهند.

این مرکز چیزی فراتر از تولید خودروست. محیطی با نام مزرعه هوشمند نیز طراحی شده که ۹ محصول مختلف تولید می‌کند. محصول برداشت شده از مزرعه به مناطق محلی سنگاپور اهدا می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران