• کايي شي‌يوئه Kaiyi Shiyue
  • کايي شي يوئه
  • معرفي کايي شي يوئه
  • معرفي کايي شي يوئه
  • معرفي کايي شي يوئه
  • معرفي کايي شي يوئه
  • معرفي کايي شي يوئه
  • معرفي کايي شي يوئه
  • معرفي کايي شي يوئه
  • معرفي کايي شي يوئه

گامی دیگر از کایی برای فروش بیشتر

معرفی کایی شی‌یوئه

4 آذر 1402 16:27

برند کایی ابتدا با نام کووین و با هدف عرضه چند مدل برپایه پلتفرم‌های قدیمی چری تاسیس شد، اما پس از تغییر نام به کایی قصد دارد با بروزرسانی سبد محصولات خود، استقلال هویتی بیشتری پیدا کند.

بنابر اعلام اتحادیه خودروسازان چین (CAAM)، کایی توانسته در 10 ماه نخست سال 2023، 31,204 دستگاه خودرو به فروش برساند که رقم چشم‌گیری نیست، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43.9 درصد افزایش نشان می­‌دهد.

این برند چینی تاکنون شش مدل را عرضه نموده است، که همگی، نسخه ارزان‌تر از محصولات چری به شمار می‌­آیند، اما محصول جدید این برند یعنی شی‌‌یوئه - Shiyue - همتایی در میان محصولات چری ندارد. برخلاف چری QQ که به صورت موتور-عقب با انتقال نیرو به محور عقب طراحی شده، کایی شی‌یوئه براساس پلتفرم جدید شکل گرفته است.

طراحی کایی شی‌یوئه

کایی شی‌یوئه که تاکنون با کد i-EA 01 شناخته می­‌شد، نخستین عضو از سری محصولات جدید کایی است، که در آینده عرضه می­‌شوند. سه عضو بعدی با کد 02، 03 و 05، در فرم اتاق هاچ‌بک 5 در، شاسی‌بلند کوچک (مشابه با بائوجون یپ) و کوپه روباز تولید خواهند شد.

کایی شی‌یوئه Kaiyi Shiyue

ابعاد بدنه کایی شی‌یوئه در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 3.36، 1.7، 1.605 و 2.16 متر اعلام شده است. بنابر اعلام سازنده، 65 درصد از سازه این خودرو از فولاد مقاوم ساخته شده است.

کابین و امکانات کایی سی‌یوئه

واضح است که طراحی بدنه کایی شی‌یوئه با الهام از دو محصول جدید برند اسمارت یعنی هشتگ وان و هشتگ تری شکل گرفته است. کابین این خودروی 4 نفره، محفظه بار به گنجایش 130 لیتر را به همراه دارد. البته ردیف عقب با نشیمن صاف و نازک، نمی­‌تواند راحتی سرنشینان را تامین کند.

کایی شی‌یوئه Kaiyi Shiyue

این خودرو به صورت استاندارد به ترمز ABS، دو کیسه هوا، تهویه مطبوع، صفحه نشان دهنده 6.7 اینچی، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی، سیستم صوتی با 4 بلندگو و روکش چرم مصنوعی، مجهز شده است.

مشخصات فنی کایی‌ شی‌یوئه

کایی‌ شی‌یوئه از یک موتور برقی روی محور جلو بهره می‌برد، در حالی که تعلیق آن به صورت اتصالات مک­‌فرسون در جلو و نیمه-مستقل ستون پیچشی در عقب طراحی شده است.

خروجی پیشرانه کایی شی‌یوئه در تریم پایه، 48 اسب­‌بخار قدرت و 87 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است، که در همراهی با مجموعه باتری 17.69 کیلووات ساعت، برد حرکتی 201 کیلومتر (برمبنای CLTC) را برای این خودروی 950 کیلوگرمی فراهم خواهد کرد.

کایی شی‌یوئه Kaiyi Shiyue

در تریم کامل، خروجی پیشرانه به 54 اسب­‌بخار قدرت و 110 نیوتن‌متر و ظرفیت باتری به 28.08 کیلووات ساعت افزایش یافته است، تا شعاع حرکتی این خودروی 1040 کیلوگرمی به 301 کیلومتر (برمبنای CLTC) برسد. حداکثر سرعت در هر دو نسخه به صد کیلومتر بر ساعت محدود می‌­شود.

قیمت کایی شی‌یوئه

کایی شی‌یوئه در تریم پایه و کامل به ترتیب 53,900 و 69,900 یوان (7600 و 9850 دلار) تعیین شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران