• آئودي ABT GTX
  • آئودي ABT GTX
  • آئودي ABT GTX
  • آئودي ABT GTX
  • آئودي ABT GTX
  • آئودي ABT GTX
  • آئودي ABT GTX
  • آئودي ABT GTX
  • آئودي ABT GTX
  • آئودي ABT GTX
  • آئودي ABT GTX

تیونینگ R8 با قیمت 652 هزار دلار

معرفی آئودی ABT GTX

6 آذر 1402 23:00

شرکت آئودی تصمیم گرفته نسخه GT RWD از R8 را در تیراژ 333 دستگاه تولید کند. اگر این مدل ویژه به اندازه کافی برایتان جالب نیست، می‌­توانید به سراغ محصول جدید ABT بروید. این خودرو که XGT نام گرفته، نسخه نیرومندتر از R8 GT2 است که البته برای تردد در معابر عمومی مشکلی ندارد.

آئودی 99 عدد از شاسی R8 را به ABT تحویل داده تا XGT را تولید کند. بنابراین تیونر آلمانی با ساخت این خودروی قدرتمند، به ادامه حیات R8 هم یاری رسانده است.

مشخصات ظاهری آئودی ABT GTX

4 رنگ مختلف برای ABT XGT پیشنهاد شده، اما مشتری می­‌تواند رنگ‌های دیگری را سفارش بدهد. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 19 و 20 اینچی در محورهای جلو و عقب با تایرهای پی زیرو Trofeo R ساخت پیرلی، استوار شده است.

با ورود به فضای کابین ABT XGT با میله‌­های حفاظتی و فرمان مشابه با خودروهای GT2 مواجه می­‌شوید. البته از آنجا که ABT قصد داشته مجوز تردد در معابر عمومی را هم برای این خودرو به دست آورد، مواردی شامل قفل مرکزی، دوربین عقب، ترمز دستی و صفحه نشان‌­دهنده را نیز در کابین آن قرار داده است. در ادامه تلاش برای تامین راحتی سرنشینان، تهویه مطبوع، اهرم چراغ راهنما و تنظیم برقی آینه‌­ها نیز برای این خودرو درنظر گرفته شده است.

مشخصات فنی آئودی ABT GTX

همچون آئودی R8 GT RWD، نسخه ABT XGT هم به پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری FSI مجهز شده است، که خروجی را به محور عقب ارسال می‌­کند. البته نیرو در این نسخه از 612 به 630 اسب­‌بخار افزایش یافته در حالی که به لطف استفاده وسیع از فیبرکربن، وزن خودرو به 1400 کیلوگرم محدود شده است، که 170 کیلوگرم سبک‌تر از R8 GT RWD ارزیابی می­‌شود.

معرفی آئودی R8 GT2

حداکثر سرعت ABT XGT نیز 310 کیلومتر برساعت اعلام شده است. محفظه سوخت این خودرو برای 83 لیتر بنزین گنجایش دارد.

تغییراتی نیز در مدیریت گرمایی، نرم‌­افزار پیشرانه، ترمز گیری و سامانه سوخت‌رسانی اعمال شده است و سیستم اگزوز هم به نحوی تنظیم شده که از نظر صدا و آلایندگی، بتواند مجوز تردد در شهرها را کسب کند.

شرکت ABT از صرف دو سال زمان برای طراحی XGT خبر داده ضمن­ این‌که 40 نفر باید مجوز ساخت این نسخه ویژه از R8 را صادر می­‌کردند. تیونر آلمانی اعتقاد دارد که XGT نه تنها از نظر ظاهری به خودروهای مسابقه‌­ای شباهت دارد بلکه در حقیقت، یک خودروی مسابقه‌­ای با قابلیت دریافت پلاک و تردد در معابر عمومی است.

بنابر اعلام ABT، XGT با نسخه LMS GT2 از آئودی R8 هم تفاوت‌های جزئی دارد. مشتریان می­‌توانند از امکانات سفارشی‌­سازی موجود برای این خودرو استفاده کنند.

معرفی آئودی R8 GT2

قیمت آئودی ABT GTX

آئودی ABT GTX قیمت پایه  598 هزار یورویی دارد، که تقریبا معادل با 652 هزار دلار است.

شرکت ABT از سال 2000 تاکنون، در بیش از 300 مسابقه DTM حضور داشته و چندین پیروزی و مقام نیز به دست آورده است. این تیونر آلمانی قصد دارد در سال 2024 با همکاری آئودی و ردبول، دو دستگاه R8 LMS GT3 evo II را به مسابقه DTM اعزام کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/11/13
خودروهای مسابقه‌ای وتیونینگ شده نشان بدهید
پاسخ
0
0
0