• معرفي کالوم اسکاي
  • معرفي کالوم اسکاي
  • معرفي کالوم اسکاي
  • معرفي کالوم اسکاي

باگی برقی با سقف ثابت

معرفی کالوم اسکای

6 آذر 1402 23:00

طراح مشهور جگوار یعنی یان کالوم، به فاصله کوتاهی پس از ترک این خودروساز بریتانیایی، یک شرکت خودروسازی و طراحی به نام کالوم (Callum) را تاسیس کرد. این شرکت نوپا اکنون با معرفی یک باگی برقی به نام اسکای (Skye)، به صورت جدی به جرگه خودروسازان وارد شده است.

این آفرودر برقی به صورت کامل در شرکت کالوم طراحی و مهندسی شده و بنابر اعلام سازنده، برای عبور از هرگونه مسیری آمادگی دارد. با مشاهده تصاویر، به نظر می­‌رسد که کالوم اسکای هنوز به مراحل تست جاد‌ه‌ای هم وارد نشده است. بنابراین نمی‌­توان درباره قیمت و زمان عرضه این خودرو هم اظهار نظر کرد. با تمام این‌ها، شرکت کالوم از علاقمندان دعوت نموده که در صورت تمایل، سفارش خود برای اسکای را در وب سایت این شرکت به ثبت برسانند.

طراحی کالوم اسکای

برخلاف اکثر خودروهای باگی، کالوم اسکای به فرم یک خودروی کوپه با سقف ثابت و کابین 2+2 نفره طراحی شده است. البته برای جلوگیری از کاهش دید سرنشینان و تاریکی کابین، شیشه­‌های بزرگی برای این خودرو نصب و حتی بخش پایینی درها نیز به صورت شیشه‌­ای طراحی شده است.

به گفته‌­ی آقای یان کالوم، اسکای با طول نزدیک به 4 متر، تحت تاثیر تناسبات عالی شکل گرفته و زیبایی ظاهری را با توانایی فنی ترکیب کرده است. به اعتقاد وی، کالوم اسکای ترکیبی از حداقل جرم با حداکثر توانایی و لذت رانندگی را ارائه می‌­کند.

معرفی کالوم اسکای

مشخصات فنی کالوم اسکای

با وجود تاکید بر توانایی فنی کالوم اسکای، فعلا هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده است. تا این لحظه می­‌دانیم که کالوم اسکای براساس شاسی فریم فضایی بادوام و سیستم تعلیق متمرکز بر آفرود شکل گرفته است.

براساس شنیده‌­ها، کالوم اسکای به مجموعه باتری 42 کیلووات ساعت مجهز شده است، که برد حرکتی 272 کیلومتر را برای این خودرو فراهم خواهد کرد. براساس اعلام سازنده، شارژ کامل این باتری در مدت 10 دقیقه انجام خواهد شد.

به گفته‌­ یان کالوم، اسکای با وزن 1150 کیلوگرم می‌­تواند ظرف کمتر از 4 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران