• 2024 فيات تايتانو
  • 2024 فيات تايتانو
  • 2024 فيات تايتانو
  • 2024 فيات تايتانو

پیکاپ چانگان با لوگوی فیات!

معرفی فیات تایتانو

17 آذر 1402 12:22

گروه استلانتیس چندین مدل وانت را در سبد محصولات خود عرضه می­‌کند. البته اکثر این مدل‌ها همچون پژو لندترک، فیات استرادا و حتی دو محصول رم یعنی 700 و رمپیج، در ایالات متحده به فروش نمی‌­رسند.

اکنون استلانتیس تصمیم گرفته که پژو لندترک را با برخی تغییرات و تحت برند فیات، در آمریکای جنوبی و آفریقا به فروش برساند. فیات تایتانو همچون نیسان تایتان، نام خود را از یک اسطوره یونانی برگرفته است.

نکته جالب این‌که این پیکاپ میان­‌سایز با ابعاد مشابه فورد رنجر، براساس یک پیکاپ چینی به نام کایسن F70 یا چانگان هانتر شکل گرفته است. این خودرو که در سال 2019 و به عنوان محصول مشترک پژو-سیتروئن و چانگان وارد بازار شده، اکنون تحت اسامی و برندهای مختلف در کشورهای گوناگون جهان به فروش می‌­رسد.

2024 فیات تایتانو

فیات تایتانو در بازار الجزایر با پیشرانه 1.9 لیتری دیزل با 150 اسب­‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس شش سرعته دستی عرضه خواهد شد. مشتریان می‌­توانند نسخه تک ­کابین را به صورت محورک جلو و نسخه دوکابین را به صورت دوکابین خریداری کنند. توانایی حمل بار این مدل، 1.21 تن اعلام شده است.

اما فیات تایتانو در برزیل با پیشرانه دیزل 2.2 لیتری با 200 اسب­‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور عرضه خواهد شد. در برزیل، این خودرو فقط به صورت دوکابین عرضه می­‌شوند. نسخه بازار آمریکای جنوبی در اروگوئه تولید خواهد شد.

همچون بسیاری دیگر از وانت‌های ساخت استلانتیس، هیچ احتمالی برای عرضه فیات تایتانو در ایالات متحده متصور نیست. اما براساس شایعاتی که اخیرا به گوش می‌­رسد، این احتمال وجود دارد که رم رمپیج به بازار آمریکای شمالی راه یابد. این شایعات چندان هم بی پایه و اساس نیست، چراکه قائم مقام اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا یعنی ریچ بویر، از بازگشایی تاسیسات استلانتیس در ایلی نویز آمریکا خبر داد. به گفته­ وی، قرار است یک پیکاپ میان­‌سایز از برند رم در این کارخانه تولید شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/9/19
شتر گاو پلنگ زرافه
پاسخ
0
0
0