شرکت بایدو که خود را به عنوان همتای چینی گوگل معرفی میکند، اکنون 50 کمپانی مختلف را در زیر چتر خود گرفته و از مدتی پیش به صنعت خودروسازی هم علاقمند شده است. پس از تلاش برای مشارکت با ب ام و و بی وای دی، این شرکت به سراغ جیلی رفت و برندی به نام جیدو را تاسیس کرد تا به خودروسازی وارد شود. البته پس از عدم دریافت اجازه تولید، نام این برند به جییو (Jiyue) تغییر یافت. سهم جیلی از این مشارکت هم از 45 به 65 درصد رسید.
همچون شراکت هواوی با سرس، در این برند هم وظیفه تولید به جیلی و تامین نرمافزار و فناوریهای ارتباطی به بایدو محول شده است. مدتی پس از معرفی نخستین محصول این برند با نام جییو 01، اکنون مدل 07 معرفی شده است.
جییو 07 برای رقابت با شیائومی SU7، تسلا مدل 3 و بی وای دی هان، در اواسط سال 2024 وارد بازار چین خواهد شد.
طراحی جییو 07
جییو 07 که بنابر اعلام سازنده، دو جایزه طراحی iF Design و Red Dot سال 2023 را از آن خود کرده، یک سدان میان سایز براساس پلتفرم SEA گروه جیلی است.
فرم بدنه جییو 07 تاحد زیادی به محصول دیگر این برند یعنی 01 شباهت دارد، با این تفاوت که 07 یک سدان لیفتبک با فرم خمیده سقف است. درهای این خودرو هم به صورت برقی و با فشردن دکمه باز و بسته میشود.
سقف پانوراما، باله فعال عقب، چراغ سرتاسری عقب و رینگهای 5 پره، از دیگر ویژگیهای ظاهری جییو 07 به شمار میآید.
مشخصات فنی جییو 07
جییو 07 در نسخه پایه به یک موتور با 268 اسببخار قدرت و مجموعه باتری 71.4 کیلووات ساعت مجهز شده است، درحالیکه در نسخه چهار چرخ محرک، این اعداد به 537 اسببخار قدرت و 100 کیلووات ساعت افزایش مییابد.
جییو 07 به سامانه خودران مجهز شده است، که به کمک چند دوربین و رادار فعالیت میکند. البته در این خودرو از حسگر لیدار خبری نیست.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : carnewschina.com