• کشف کانسپت مرسدس بنز

مسافر ناشناخته

کشف کانسپت مرسدس بنز در زباله‌دانی

12 دی 1402 17:31

شرکت‌های خودروسازی به منظور نمایش فناوری‌های جدید، توانایی مهندسی خود و همچنین ایده‌­های نو، اقدام به ساخت و نمایش مدل‌های کانسپت (مفهومی) می­‌کنند. برخی از این مدل‌ها به موزه شرکت سازنده منتقل می­‌شوند تا به عنوان بخشی از تاریخچه آن برند، به نمایش درآیند.

اما بسیاری از نمونه‌­ها، از این فرصت محروم خواهند بود. شرکت‌های خودروسازی هم به دلایل قانونی همچون ثبت فناوری‌های موجود در مدل‌های کانسپت، اغلب از فروش این مدل‌ها خودداری می­‌کنند که در نهایت، به وضعیت ناخوشایند این نمونه‌­ها منجر خواهد شد.

یکی از این خودروهای بدشانس، کانسپت مرسدس S کلاسیک-دیجیتال 'My MBUX' است، که نخستین بار در آگوست 2020 به معرض نمایش درآمد.

این کانسپت از قابلیت حرکت بی‌بهره بود، اما فناوری‌هایی را معرفی کرد که بعدا در خودروهایی همچون EQS ارائه شد. ظاهرا این خودرو مورد بی­‌مهری سازنده قرار گرفته و حالا از محوطه پر از وسایل اسقاطی سردرآورده است.

کانسپت مرسدس بنز در زباله‌دانی

تصاویر این کانسپت بیننده را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می­‌اندازد. بنابر اعلام شخصی به نام Noah Mansico، تصاویر این خودرو در ایالت آتلانتا به ثبت رسیده، جایی که تا شعبه شرکت مرسدس بنز در آمریکای شمالی فاصله زیادی ندارد.

تمامی نشانه‌های مرسدس بنز از بدنه و کابین این خودرو حذف شده است، اما به لطف شبکه اینترنت، شناسایی هویت آن کار سختی نیست.

فرم صندلی‌ها، نمایشگر مرکزی و بسیاری از قطعات دیگر در کابین این خودرو را این روزها می­‌توان در مرسدس S کلاس و EQS مشاهده کرد.

با جستجوی اخبار رونمایی این خودرو، می­‌توان دریافت که مرسدس S کلاسیک-دیجیتال 'My MBUX' به تجهیزاتی همچون نورپردازی LED، گرمکن ، تهویه و ماساژور صندلی‌ها و سیستم فیلتر هوای کابین با قابلیت پخش عطر، مجهز بوده است. البته می­‌توان اطمینان داشت که اکثر این تجهیزات، از کار افتاده‌­اند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران