از سال 1984 تاکنون، شش نسل از سدان نیرومند M5 توسط ب ام و تولید شده است. اکنون که نسل F90 از این خودرو در آستانه جایگزینی با مدلهای برقی است، شرکتهای تیونر هم بیش از قبل به اعمال تغییر بر آن، علاقه نشان میدهند.
ب ام و M5 اتاق E28 در سال 1984، فقط 256 اسببخار قدرت در اختیار داشت. اتاق E34 که در سال 1988 و در دو فرم سدان و استیشن عرضه شد، با دو پیشرانه 3.8 یا 3.8 لیتری با حداکثر قدرت 335 اسببخار قابل سفارش بود.
نسل E39 که در سال 1998 و تنها به صورت سدان عرضه شد، پیشرانه 4.9 لیتری V8 را به همراه داشت، درحالیکه اتاق E60/E61 در دو فرم سدان و استیشن، به پیشرانه 5 لیتری 10 سیلندر مجهز بود.
ب ام و M5 اتاق F10 با کمی عقبنشینی نسبت به نسل قبل، پیشرانه 4.4 لیتری V8 را در اختیار داشت، که در نسل بعدی یعنی F90 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
ظاهرا ب ام و قصد دارد این پیشرانه را به صورت هیبرید عرضه کند، اما پیش از آن، منهارت تصمیم گرفته یک مدل تولید محدود به نام MH5 900 را براساس نسل فعلی عرضه نماید.
احتمالا مهمترین ویژگی منهارت MH5 900، مشخصات فنی آن است چراکه این خودرو، 915 اسببخار قدرت و 1240 نیوتنمتر گشتاور در اختیار دارد تا به نیرومندترین سدان دستپرورده منهارت تبدیل شود. البته پیشرانه به نحوی تنظیم شده که خروجی آن را میتوان تا 1200 اسببخار هم افزایش داد.
منهارت MH5 900 از نظر ظاهری هم خودرویی ویژه است و قطعات فیبرکربن، کابین سفارشی، سیستم تعلیق تقویت شده و رینگهای 21 اینچی را به همراه دارد.
در نمونه حاضر در تصاویر رسمی، بدنه منهارت MH5 900 با آبی تیره و جزئیات مسی تزئین شده است، درحالیکه در فضای داخلی با چرم قهوهای، روکش آلکانترا، صندلیهای اسپرت با پشتی فیبرکربن و برخی جزئیات فیبرکربن مواجه هستیم.
منهارت MH5 900 یک خودروی بسیار خاص است، چراکه علاوه بر ویژگیهای ظاهری و فنی قابل توجه، در تیراژ بسیار اندک 5 دستگاه تولید خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : AUTO