• آمار فروش ب‌ام‌و سال 2023

استقبال از خودروهایی با جلوپنجره بزرگ

آمار فروش ب ام و در سال 2023

17 دی 1402 18:00

در سال‌های اخیر، شاهد افزایش ابعاد جلوپنجره در محصولات جدید ب ام و بوده‌ایم. با ادامه این سبک طراحی، انتقادات زیادی در فضای مجازی به طرف این برند آلمانی روانه شده است. اما به نظر می‌­رسد که مشتریان ب ام و به این انتقادات اعتنایی نمی‌­کنند، چراکه بنابر آمار رسمی، فروش دو مدل سری 4 و 7 در سال 2023 با افزایشی چشمگیر مواجه بوده است.

در کمال تعجب، فروش ب‌ام‌و سری 7 و 4 به ترتیب 80.9 و 37.4 درصد افزایش یافته است. توجه داشته باشید که صنعت خودروسازی در فاصله سال‌های 2020 تا 2023، درگیر مشکلات زنجیره تامین بوده که به کاهش تیراژ تولید منجر شده است. هرچند این مشکل اخیراً برطرف شده و خطوط تولید به روال عادی خود بازگشته است، اما بسیاری از شرکت‌ها همچنان از برنامه تعهدات خود عقب هستند.

ضمنا باید توجه داشت که هریک از خانواده سری 4 و 7، چند عضو مختلف را دربرمی‌­گیرد. سری 4 قبلا معرف یک خودروی کوپه بود، اما اکنون یک سدان برقی، سدان درون‌سوز و خودروی روباز با موتور درونسوز هم تحت سری 4 عرضه می­‌شود. نسخه M از این مدل‌ها را هم نباید فراموش کرد. همین موضوع به نحوی در مورد سری 7 نیز صدق می‌­کند، چراکه این خودرو به صورت همزمان با همتای برقی خود یعنی i7 و در چندین تریم گوناگون تولید می‌­شود.

آمار فروش ب‌ام‌و سال 2023

نکته جالب این است که آمار فروش سری 2 و 3 با ظاهر به مراتب عادی­‌تر از سری 4 و 7، با افزایش چشمگیر روبرو نشده است. البته مدل Z4 در سال گذشته عملکرد بهتری را به ثبت رسانده و با افزایش 20 درصدی فروش نسبت به سال 2022، مواجه شده است.

پس با مرور این نتایج می‌­توان دریافت که آنچه در دنیای واقعی اتفاق می­‌افتد، می‌تواند بسیار متفاوت با اظهارنظرها و انتقادات موجود در فضای مجازی باشد. واقعیت این است که خودروهایی که به نظر کاربران فضای مجازی «زشت» توصیف می­‌شوند، در جهان واقعی با استقبال مشتریان روبرو هستند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران