• اتوبوس هونگچي گويو

بازگشت به گذشته

معرفی اتوبوس هونگچی گویو

18 دی 1402 10:59

برند هونگچی در سال 1959 تاسیس شده و به عنوان قدیمی­‌ترین خودروساز چینی شناخته می­‌شود. این برند با افزایش تنوع محصولات، توانسته در بازار چین نسبتا موفق باشد چراکه براساس آمار CAAM، در فاصله ژانویه تا سپتامبر 2023، 249,170 دستگاه از محصولات هونگچی در چین به فروش رسیده است.

در اوایل دهه 80 میلادی، یک مینی بوس به نام CA630 توسط هونگچی عرضه شد. این خودرو با پیشرانه V8، به صورت مستقیم از یک مینی بوس ساخت شوروی الگوبرداری شده بود. با گذشت چند دهه و درحالی‌که دیگر از برند روسی ZIL خبری نیست، هونگچی تصمیم گرفته بازهم به ساخت مینی بوس مشغول شود.

هونگچی بویو که نام خود را از موسیقی سنتی چین به عاریت گرفته، یک مینی بوس با ابعاد 7.295، 2.09، 2.785 و 3.99 متر در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهاست.

اتوبوس هونگچی گویو

جلوپنجره بزرگ با اجزای عمودی، چراغ‌های باریک جلو و نوار قرمز در نمای جانبی، مهمترین ویژگی‌های ظاهری هونگچی بویو به شمار می‌­آید.

هونگچی بویو در نسخه­‌های گوناگون با ظرفیت 17 تا 23 نفر (شامل راننده)، تولید می­‌شود. در تصاویر رسمی، نسخه 17 نفره به نمایش درآمده است، که میزهای تاشو، یخچال و نمایشگر سقفی را نیز به همراه دارد. فرمان با اجزای چوبی، صفحه نشان­‌دهنده 4.2 اینچی و نمایشگر لمسی 10.2 اینچی به صورت استاندارد در کلیه نسخه­‌ها وجود دارد.

با توجه به طراحی یکپارچه محور عقب، به سختی می‌­توان از هونگچی بویو انتظار داشت، که سواری راحتی ارائه دهد. گذشته از این، طراحی صندلی‌ها و امکانات رفاهی نیز چیزی نیست که از برند هونگچی انتظار داریم.

اتوبوس هونگچی گویو

هونگچی بویو به پیشرانه 3 لیتری V6 توربوشارژ بنزین­‌سوز مجهز است، که در سایر محصولات این برند هم نصب شده. خروجی این پیشرانه یعنی 292 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک منتقل می‌شود. پیشرانه هونگچی بویو در بخش جلو قرار گرفته است، تا آسایش سرنشینان را مختل نکند.

 از شتاب صفر تا صد اطلاعی نداریم، ولی حداکثر سرعت هونگچی بویو به 130 کیلومتر برساعت محدود شده است.

بنابر اعلام رسانه‌­های چینی، هونگچی بویو از فوریه 2024 عرضه خواهد شد. البته فعلا از قیمت این محصول اطلاعی در دسترس نیست.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : kolesa.ru

دیدگاه کاربران