آمریکا بزرگ‌ترین بازار رولزرویس

آمار فروش رولزرویس در سال 2023

19 دی 1402 18:23

رولزرویس، نماد ثروت و تجمل در دنیای خودروست و هرکسی نمی‌تواند سوار رولزرویس باشد، اما به نظر می‌رسد تعداد کسانی که خواهان تجربه این حس تجمل هستند، افزایش یافته است‌.

رولزرویس در سال ۲۰۲۳، تعداد ۶۰۳۲ خودرو تحویل داد. این آمار در سال ۲۰۲۲ به ۶۰۲۱ دستگاه می‌رسید.

رولزرویس، برخلاف بسیاری از خودروسازان، آمار فروشش را براساس مدل اعلام نمی‌کند. این شرکت تنها اشاره کرده که کالینان پرفروش‌ترین محصول در سال ۲۰۲۳ بوده است‌. سال گذشته نیز کالینان پرفروش‌ترین رولزرویس بود‌. بعد از کالینان، مدل گوست پرفروش‌ترین رولزرویس بوده است.

طبق آمارها، آمریکا بزرگ‌ترین بازار رولزرویس در سال ۲۰۲۳ بوده و پس از آن نیز کشور چین است. این خودروساز همچنین رکورد فروش را در آسیا و اروپا ثبت کرد.

یکی از دلایلی که مردم علاقه دارند رولزرویس بخرند، حس خاص بودن است. طبق آمارهای رولزرویس، در سال ۲۰۲۳ هر خریداری از برنامه شخصی‌سازی سفارشی استفاده کرده است. برخی از این خودروها واقعا منحصر به فرد هستند. مانند فانتوم  Syntopia و یا کالینان بلک بج آبی و .... .

رولزرویس سال گذشته تغییراتی را در لاین تولیدات خود ایجاد کرد. این شرکت تولید کوپه و داون را در سال ۲۰۲۳ متوقف کرد و همچنین Spectre EV را افزود. اولین نمونه این مدل در پاییز تحویل داده شد. این شرکت سفارشات مدل برقی را تا سال ۲۰۲۵ ثبت کرده است.

عکس‌های جاسوسی اواخر سال گذشته نشان می‌دهند که یک کالینان به‌روزرسانی شده در راه است‌ و اصلاحات جزئی در آن ایجاد شده. علاوه‌براین رولزرویس به دنبال توسعه کارخانه خود در آینده است و اعتقاد دارد هرچه رولزرویس در جهان بیشتر باشد بهتر است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران