• معرفي جونيائو اير

نخستین خودرو از یک شرکت هوایی!

معرفی جونیائو ایر

11 بهمن 1402 18:39

گروه جونیائو (JuneYao Group) که تاکنون به عنوان مالک شرکت هوایی جونیائو شناخته می‌­شد، در نوامبر 2023 از تاسیس یک زیرمجموعه خودروسازی به نام JuneYao Auto خبر داد.

این شرکت قصد دارد نخستین خودروی ساخت خود را در سرویس حمل و نقل فرودگاهی به کار گیرد. مسافران شرکت هوایی جونیائو پس از رسیدن به مقصد، می‌­توانند از این خودرو به صورت تاکسی یا اجاره‌­ای استفاده کنند.

وظیفه تولید خودروهای جونیائو به شرکت یودو (Yudo Auto) واگذار شده، تولیدکننده خودروی برقی که در سال 2015 تاسیس شده و در سال 2022 تحت تملک جونیائو درآمده است. یک کراس‌­اور جمع و جور به نام یونتو (Yuntu) در سال 2023 توسط این برند معرفی شد.

بنابر اعلام سازنده، جونیائو اِیر براساس زبان طراحی این برند با نام «زیبایی شناسی هوانوردی مینیمالیستی» و یک پلتفرم جدید مخصوص خودروهای برقی، شکل گرفته است.

جونیائو اِیر در نمای جانبی به خودروهای فست­‌بک شباهت دارد. مواردی شامل چراغ‌های ذوزنقه­‌ای جلو، امتداد دیلایت تا پایین سپر جلو، دستگیره مخفی­‌شونده درها، سقف پانوراما، شیشه­‌های مثلثی در ستون‌های A و C، رینگ‌های چند پره و فرم بخش انتهایی بدنه، از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری جونیائو اِیر به شمار می‌­آید. 

معرفی جونیائو ایر

با توجه به ارتفاع زیاد سقف و بازشوی صندوق و همچنین فاصله 2.8 متری بین محورها، به نظر می‌رسد که طراحان بیش از هر چیز دیگر به ایجاد فضای جادار کابین و صندوق توجه داشته‌­اند. 

شش رنگ سفید Cloud، صورتی Morning Glow، آبیSky، سبزEarth، طلائی Sunrise و مشکی Dawn را می­‌توان برای جونیائو اِیر سفارش داد.

در تنها تصویر غیررسمی که از فضای کابین جونیائو اِیر در اختیار داریم، می‌­توان فرمان دوشاخه، پشت آمپر دیجیتال کوچک، دو جالیوانی، شارژر بی‌سیم و یک نمایشگر نسبتا بزرگ در بخش میانی داشبورد را تشخیص داد. 

انتظار می‌­رود که جونیائو اِیر با قیمت کمتر از 200 هزار یوان (28 هزار دلار) در سه ماهه دوم سال 2024 و البته با مدل 2025 وارد بازار شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران