• بروزرساني هاوال جوليون در روسيه
  • بروزرساني هاوال جوليون در روسيه
  • بروزرساني هاوال جوليون در روسيه
  • بروزرساني هاوال جوليون در روسيه
  • بروزرساني هاوال جوليون در روسيه

محصول پرفروش بازار روس ها

به روز رسانی هاوال جولیون در روسیه

14 بهمن 1402 23:00

هاوال جولیون در سال 2020 در چین معرفی شد. این خودرو که براساس پلتفرم Lemon شکل گرفته، از مدتی پیش در بازار چین با یک مدل مشابه به نام Chitu جایگزین شده است اما در بسیاری کشورهای دیگر از جمله روسیه همچنان به فروش می­‌رسد.

براساس آماری که در انتهای سال 2023 توسط اعلام شده، فروش هاوال جولیون در روسیه با سه برابر افزایش نسبت به سال 2022 به 58.229 دستگاه رسیده است. بنابراین جولیون نه تنها پرفروش‌­ترین محصول هاوال در روسیه بلکه پرفروش‌­ترین خودروی یک برند خارجی در این کشور به شمار می‌­آید. بنابر آماری که آژانس Autostat منتشر کرده، هاوال جولیون پس از لادا نیوا و لادا نیوا تراول در جایگاه سومین شاسی بلند پرفروش بازار روسیه قرار می‌­گیرد.

اکنون هاوال جولیون که به صورت مونتاژی در روسیه عرضه می­‌گردد، مورد بروزرسانی قرار گرفته است.

مشخصات ظاهری هاوال جولیون

تغییر جهت اجزای جلوپنجره از افقی به عمودی، تغییر رنگ ریل سقفی، روکش آئینه جانبی و جلوپنجره به مشکی و همچنین اضافه شدن قطعات پلاستیکی مشکی به هلالی گلگیرها و پایین سپرها، چهره هاوال جولیون را کمی تغییر داده است.

بروزرسانی هاوال جولیون در روسیه

ابعاد بدنه هاوال جولیون در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.472، 1.874، 1.581 و 2.7 متر اعلام شده است که نسبت به مدل قبلی، 33 و 7 میلیمتر افزایش در عرض و ارتفاع را نشان می‌­دهد.

تنظیم ستون فرمان در ارتفاع و عمق، به کلیه تریم‌ها اضافه شده ضمن­‌اینکه در تریم‌های کامل‌تر، می‌­توان ترکیب رنگ قرمز و مشکی را برای کابین سفارش داد. با حذف قهوه‌­ای از این مجموعه، دو رنگ مشکی یا خاکستری نیز همچنان قابل انتخاب است.

حسگر پارک عقب و پایش فشار باد تایر به تریم پایه هاوال جولیون یعنی کامفورت اضافه شده درحالیکه تریم الیت هم علاوه بر نرم‌­افزار My Haval، گرم‌کن شیشه جلو را به همراه دارد.

بروزرسانی هاوال جولیون در روسیه

تریم پرمیوم در مدل جدید، به تهویه صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو و نورپردازی داخلی هم مجهز شده است. البته در کمال تعجب، برخی تجهیزات این تریم شامل حسگرهای پارک جلو، نمایشگر هداپ، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، دستیار پارک و سامانه حفظ حرکت بین خطوط، به یک تریم جدید به نام تک پلاس (Tech Plus) منتقل شده است. برای نخستین بار، هاوال جولیون در این تریم به سقف پانوراما نیز مجهز شده است.

مشخصات فنی هاوال جولیون

هاوال جولیون در نسخه تک‌­دیفرانسیل به یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ با 143 اسب­‌بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور مجهز گردیده است. این شاسی بلند با تعلیق نیمه مستقل عقب را می­‌توان با گیربکس شش سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه تر سفارش داد.

در نسخه چهار چرخ محرک، خروجی پیشرانه به 150 اسب­‌بخار نیرو و 230 نیوتن متر گشتاور افزایش می­‌یابد. سیستم تعلیق عقب نیز به چند اتصالی تغییر می­‌کند و تنها گیربکس قابل انتخاب، 7 سرعته DCT خواهد بود.

هاوال جولیون جدید از فوریه 2024 و با قیمت 1.999 تا 2.799 میلیون روبل (21.900 تا 30.700 دلار) در روسیه به فروش می‌­رسد. مدل قبلی را نیز می‌­توان با قیمت 1.949 تا 2.599 میلیون روبل (21.400 تا 28.500 دلار) خریداری کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : kolesa.ru

دیدگاه کاربران