• آخرين به روز رساني تويوتا هايلوکس
  • آخرين به روز رساني تويوتا هايلوکس
  • آخرين به روز رساني تويوتا هايلوکس
  • آخرين به روز رساني تويوتا هايلوکس
  • آخرين به روز رساني تويوتا هايلوکس

در آستانه تعویض نسل

آخرین به روز رسانی تویوتا هایلوکس

14 بهمن 1402 23:00

نسل هشتم تویوتا هایلوکس از سال 2015 تاکنون تولید می­‌شود. این خودرو در مالزی، آرژانتین، پاکستان و آفریقای جنوبی هم تولید می­‌شود اما پایگاه اصلی تولید آن، تایلند است. تویوتا هایلوکس در اکثر کشورهای جهان به فروش می­‌رسد اما استرالیا یکی از بازارهای اصلی آن به شمار می­‌آید.

نسل فعلی تویوتا هایلوکس از زمان عرضه تا سال 2022، برای هفت سال متوالی به عنوان پرفرو‌ش‌­ترین خودروی صفر کیلومتر استرالیا شناخته می­‌شد اما در سال 2023، فروش این خودرو با 5.1 درصد کاهش به 61.111 دستگاه رسید و جایگاه اول به فورد رنجر با فروش 63.356 دستگاه تعلق گرفت. ایسوزو دی-مکس هم با فروش 31.202 دستگاه، در جایگاه سوم قرار دارد.

به همین دلیل، تویوتا تصمیم گرفته که سه سال پس از آخرین به روز رسانی هایلوکس، این محصول را مجددا مورد به روز رسانی قرار دهد.

مشخصات ظاهری تویوتا هایلوکس

در کلیه تریم‌های این خودرو شامل SR، SR5، روگ و GR، با طراحی جدید سپر جلو و جلوپنجره مشکی با الگوی لانه زنبوری در بخش بالایی مواجه هستیم. البته هریک از این تریم‌ها، تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر دارند. در محفظه بار هم به کمک‌­های گازی مجهز شده است.

آخرین به روز رسانی تویوتا هایلوکس

یک شارژر بیسیم برای سرنشینان جلو و دو درگاه USB-C برای ردیف عقب هم به کابین تویوتا هایلوکس اضافه شده است.

مشخصات فنی تویوتا هایلوکس

همچون نسخه بازار اروپا، تویوتا هایلوکس هم از این به بعد در استرالیا همراه با فناوری هیبرید-خفیف 48 ولتی به فروش می‌­رسد. این نیروی کمکی در هنگام شروع به حرکت و همچنین شتاب‌گیری، به پیشرانه یاری می­‌رساند. پیشرانه اصلی یعنی 2.8 لیتری توربودیزل با 204 اسب­‌بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور نیز به گیربکس شش سرعته خودکار متصل می­‌شود.

توجه داشته باشید که این پیشرانه در کلیه تریم‌ها به جز تریم پایه موجود است چراکه این مدل‌ها به صورت دوکابین چهار در ساخته شده و مجموعه باتری هم در زیر صند‌لی‌های عقب نصب شده است.

آخرین به روز رسانی تویوتا هایلوکس

در این مدل‌ها، سامانه انتخابی مولتی-ترین هم پیش‌­بینی شده که شش حالت رانندگی را برای این خودرو فراهم می­‌کند.

مشتریان استرالیایی همچنان می‌­توانند پیشرانه 2.7 لیتری تنفس طبیعی با 166 اسب‌بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور ، موتور توربودیزل 2.4 لیتری با 150 اسب­‌بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور و پیشرانه 2.8 لیتری توربودیزل با 224 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور (برای مدل GR اسپرت) را نیز سفارش دهند.

قیمت تویوتا با کمی افزایش، در بازه 26.475 تا 74.310 دلار استرالیا (17.300 تا 48.500 دلار) تعیین شده است. این خودرو از مارس 2024 به فروش می­‌رسد.

بنابر اعلام مجله استرالیایی Drive، نسل نهم تویوتا هایلوکس که شباهت‌های زیادی با تویوتا تاکوما دارد، در سال آینده معرفی خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران