• معرفي نسخه روباز از تويوتا کراون کراس‌اور
  • معرفي نسخه روباز از تويوتا کراون کراس‌اور
  • معرفي نسخه روباز از تويوتا کراون کراس‌اور
  • معرفي نسخه روباز از تويوتا کراون کراس‌اور
  • معرفي نسخه روباز از تويوتا کراون کراس‌اور

یک نمونه منحصر به فرد

معرفی نسخه روباز از تویوتا کراون کراس‌اور

23 بهمن 1402 15:50

در سبد محصولات شرکت تویوتا در بازار جهانی، از مدل روباز خبری نیست، اما این خودروساز توانمند ژاپنی، ظرف چند هفته دو مدل خودروی روباز را برای نمایش آماده کرده است.

نخستین مدل، تویوتا سنچری SUV روباز بود که به بهانه مراسم رژه قهرمانان کشتی سومو ساخته شد. حالا یک نمونه منحصربه‌فرد از تویوتا کراون کراس‌اور روباز هم معرفی شده است.

مشخصات ظاهری تویوتا کراون کراس‌اور

این خودرو برای نخستین بار در یک فیلم رسمی که توسط Toyota Times ساخته شده، به معرض نمایش درآمده است. بدنه این خودرو تفاوتی با نسخه استاندارد ندارد، به جز سقف و ستون‌ها که حذف شده و یک شاسی‌بلند روباز با درهای بدون قاب را پدید آورده است.

به علت حذف شیشه عقب، بخش انتهایی بدنه هم مورد بازطراحی قرار گرفته است.

معرفی نسخه روباز از تویوتا کراون کراس‌اور

مشخصات کابین تویوتا کراون کراس‌اور

فضای پنج نفره کابین با روکش به رنگ روشن هم کاملاً به نسخه استاندارد شبیه است، با این تفاوت که سرنشینان خودروی روباز می‌توانند از هوای آفتابی لذت ببرند. البته از آنجا که با یک خودروی نمایشی مواجه هستیم، هیچ‌گونه عملکرد تاشو برای سقف این خودرو درنظر گرفته نشده، امری که در یک خودروی تولیدی قابل اجرا نیست.

مشخصات فنی تویوتا کراون کراس‌اور

از آنجا که هیچ حرفی از تغییرات فنی به میان نیامده، انتظار داریم که تویوتا کراون کراس‌اور روباز به همان سامانه هیبرید موجود در نسخه استاندارد مجهز شده باشد. این مجموعه از پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ و دو موتور برقی تشکیل شده است، که در مجموع، 344 اسب‌بخار قدرت را در اختیار این کراس‌اور روباز قرار می‌دهد.

برنامه تولید تویوتا کراون کراس‌اور

تویوتا ادعا می‌کند که سطح بالایی از کیفیت و توجه به جزئیات در این پروژه به کار رفته است. قائم مقام تویوتا آقای هیروکی ناکاجیما هم ضمن اشاره به مشکلات تولید خودروهای روباز، اعتقاد دارد که این خودروها در میان مشتریان آمریکایی و سایر کشورها محبوبیت دارند.

سیمون هامفریز مدیر طراحی تویوتا هم سرنشینان را بخشی از طراحی خودروهای روباز می‌داند.

با تمام این‌ها، به نظر می‌رسد که تویوتا کراون کراس‌اور روباز در قالب یک خودروی منحصر به فرد باقی بماند، بدون آن‌که برنامه‌ای برای تولید آن وجود داشته باشد.

البته تویوتا قصد دارد تریم GR از کراون کراس‌اور با قابلیت‌های فنی بیشتر از مدل استاندارد را در اواسط سال 2024 عرضه کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران